شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
پژوهشگاه علوم و فرهنگ

حوزه/ مراسم نکوداشت هفته پژوهش و تجلیل از برترین های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در سالن اجتماعات این پژوهشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین یوسفی مقدم پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و تجلیل از برترین های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به ارائه گزارشی از فعالیت های این مجموعه پرداخت و گفت: مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم، دارای انجمنی است که 48 پروژه تحقیقی در آن وجود دارد که در حال حاضر 8 اثر منتشر و 11 اثر در دست اقدام می باشد.

 وی با بیان اینکه این فعالیت ها بر اساس نیاز جامعه صورت گرفته است، اظهار داشت: ایجاد میزهای تخصصی در پژوهشگاه، یکی از برنامه های موفق ماست که مطابق با نیاز روز و مخاطبان انجام شده است.

مدیر مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم ابراز داشت: برنامه مطالعات نظام سازی قرآنی، یکی دیگر از برنامه های این مرکز است که در 9 عنوان در حال فعالیت می باشد.

در ادامه  حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی، رئیس مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی طی سخنانی خاطرنشان ساخت: انجام وظائف محوله و دستورالعمل ها یکی از مهمترین دغدغه های این مرکز بوده که صورت پذیرفته است.

وی افزود: اصطلاح نامه فقه  از جمله فعالیت های خوب و ویژه این مرکز بوده که مورد پذیرش طلاب واقع شده و به نوعی در مقام اثبات فقه نیز می باشد.

رئیس مرکز اطلاعات و مدارک ا سلامی  پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: امضای تفاهم نامه با یکی از مراکز علمی لبنان در راستای تقریر اصطلاح نامه علوم نقلی از دیگر فعالیت های این مرکز می باشد.

همچنین در ادامه حجت الاسلام و المسلمین صرامی، رئیس پژوهشکده فقه و حقوق نیز به ایراد سخن پرداخت و گفت: یکی از پژوهشکده های باسابقه پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، پژوهشکده فقه و حقوق است که در سال 1374 با هدف پاسخگویی و تبیین مسائل حقوقی و همچنین تقویت مباحث مبانی اجتهاد تأسیس شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون 105 اثر از پژوهشکده فقه و حقوق منتشر شده است، اظهار داشت: مشخص نمودن جایگاه فلسفه فقه و مجموع گفتمان های فقه و جامعه از جمله فعالیت های این پژوهشکده بوده است.

رئیس پژوهشکده فقه و حقوق ابراز داشت: در این پژوهشکده تلاش کردیم تا از اشخاصی که تجربیات پژوهشی داشته دعوت نموده و از افکار پژوهشی آنان استفاده نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین صرامی در پایان خاطرنشان ساخت: مأخذ شناسی قوی در عرصه فقه از دیگر فعالیت های ما بوده که تا به امروز 9 هزار مسئله فقهی استخراج شده است.

 

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha