پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
آیت الله العظمی سبحانی

حوزه/ حضرت آیت الله سبحانی گفتند: بنده در دوران جوانی حدیثی را از نبی مکرم اسلام (ص) مشاهده کردم و سبب شد که قلم به دست گرفته و آثاری را از خود به جای بگذارم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله سبحانی صبح امروز در درس خارج اصول  خود در مسجد اعظم قم با اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام(ص)، اظهار داشتند: رسول گرامی اسلام (ص) فرمودند: «الْمُؤْمِنُ إِذَا مَاتَ وَ تَرَكَ وَرَقَة وَاحِدَةً عَلَیْهَا عِلْمٌ تَكُونُ تِلْكَ الْوَرَقَةُ یَوْمَ الْقِیَامَةِ سِتْراً فِیمَا بَیْنَهُ وَ بَیْنَ النَّارِ وَ أَعْطَاهُ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى بِكُلِّ حَرْفٍ مَكْتُوبٍ عَلَیْهَا مَدِینَةً أَوْسَعَ مِنَ الدُّنْیَا سَبْعَ مَرَّاتٍ/ اگر مؤمن از دنيا برود و يك ورقه از خودش باقي بگذارد كه بر آن علمي نوشته شده باشد روز قيامت اين ورقه حائل و ساتر و حاجب است بين او بين آتش، نه تنها مانع از آتش است بلكه خداوند تبارك و تعالي در عوض هر حرفي كه بر آن ورقه نوشته است شهري وسيع تر از دنيا به اندازه هفت برابر به او اعطا مي فرمايد».

ایشان ابراز داشتند: بنده در دوران جوانی این حدیث را مشاهده کردم و سبب شد که قلم به دست گرفته و آثاری را از خود به جای بگذارم.

این مرجع تقلید با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) خاطرنشان ساختند: حضرت فرمودند: «احتفظوا بکتبکم فانکم سوف تحتاجون الیها/ کتاب های خود را نگهداری کنید، زیرا شما در آینده به آنها نیازمند می شوید».

حضرت آیت الله سبحانی در پایان با بیان این مطلب که امروز دین ما به وسیله کتاب های علمای پیشین محفوظ مانده است، تصریح کردند: شیخ مفید 200 کتاب نوشته و تنها 45 کتاب در میان ماست و دین ما را این کتاب ها و امثال شیخ مفید حفظ کرده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha