جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری

حوزه/ اسلام برای زنان جایگاهی انسانی قائل است و از این منظر زن دارای کرامت بوده و به عنوان سنگ بنای خانواده و جامعه محسوب می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، در آستانه فرا رسیدن سالروز اجرای طرح استعماری کشف حجاب از سوی رضاخان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در مازندران، گفت: حجاب یکی از احکام دینی است که پاکدامنی و کرامت انسانی زن، در سایه آن تامین می‌شود.

مدیر حوزه علمیه مازندران ادامه داد: رعایت عفاف و حجاب موجب صیانت از کرامت و سلامت انسانی است و هرچه این صیانت بیشتر و بهتر باشد به کرامت و شخصیت فرد نیز افزوده می شود.

وی با اشاره به هجمه های گسترده دشمن در عرصه حجاب و عفاف، تصریح کرد: در طول تاریخ، دشمنان اسلام همواره اعتقادات و باورهای دینی مسلمانان را نشانه گرفته و کشف حجاب در دوران رضاخان و ترویج اباحه گری دلیلی بر این ادعاست.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری از خانواده به عنوان نخستین نهاد اجتماعی که نقش مهمی در سلامت جامعه دارد، یاد کرد و گفت: همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند خانواده به عنوان سلول اصلی جامعه محسوب می شود و اگر این سلول سالم باشد، جامعه نیز در مسیر  صحیح حرکت خواهد کرد.

وی با تأکید بر این که خانواده سالم، سرزنده و با نشاط که بانوان زمینه آن را فراهم می کنند، بسترساز پیشرفت جامعه اسلامی خواهد بود، بیان داشت: در نظام اسلامی بر خلاف کشورهای غربی، زن به عنوان محور آرامش خانواده مورد توجه است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمنان به دنبال روش هایی برای فروپاشی خانواده هستند و تضعیف جایگاه عفاف و حجاب از موضوعات مهم و اعتقادی مسلمانان است که در تحکیم خانواده و باورهای دینی و اعتقادی جامعه مسلمانان نقش بسیاری دارد، افزود: برای استحکام خانواده ها باید این موضوع اعتقادی در خانواده به عنوان جامعه کوچک، نهادینه شود.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی با بهره گیری از تعالیم نورانی اسلام جایگاه و نقشی والا و مهم برای زنان در نظر گرفته است، خاطرنشان کرد: در ایران اسلامی زنان از یک سو توانمندی‌های خود را در عرصه‌های مختلف اجتماع به اثبات می‌رسانند و از طرف دیگر از فضای خانه و تربیت فرزند و نقش‌های همسری و مادری خود نیز فاصله نمی‌گیرند، این مسأله نتیجه احترام به آموزه‌های اسلام در مورد اهمیت دادن به خانواده و نقش محوری زن در آن است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که نگاه دینی و اسلامی به بانوان سبب ارتقاء توانمندی‌های بانوان و پیشرفت جامعه شده است، ابراز داشت: اسلام برای زنان جایگاهی انسانی قائل است و از این منظر زن دارای کرامت بوده و به عنوان سنگ بنای خانواده و جامعه محسوب می‌شود.

 حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به این که حجاب، حصار و حریم عفت زن و سنگر محکمی است که راه ورود فساد را سد می‌کند و به زن شخصیت و احترام می‌بخشد، ادامه داد: حجاب، نشانگر ارزش و اصالت زن است و خداوند پاداش عظیم و بی‏کرانی را برای زنان پاکدامن مقرر داشته است.

وی، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب را مهم ترین سد در مقابل تهاجم دشمنان دانست و افزود: مهم ترین بنیان فرهنگی که سد بزرگی در مقابل نفوذ دشمنان محسوب می شود فرهنگ عفاف و حجاب است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha