جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سعیدی سپاه

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سعیدی عنوان کرد: قطع نفوذ ایران در منطقه خاورمیانه و کار روی افکار عمومی برای استحاله فکری دو هدف مهم و شوم عوامل استکبار برای نفوذ در ایران است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، نماینده ولی فقیه درسپاه،  امروز در پنجمین اجلاسیه اساتیدو نخبگان حوزه علمیه قم که در موسسه امام صادق(ع) برگزار شد، گفت:مسئله نفوذآنقدر مهم است که بارها رهبرمعظم انقلاب درباره خطر آن تذکر داده بودند.

وی ادمه داد : قرآن  تجربیات فراوانی از نفوذ بیان کرده که داستان سامری یکی از آن موارد است و سامری  از طریق عملیات روانی جامعه را به انحراف کشاند.

 نماینده ولی فقیه در سپاه بیان خاطر نشان ساخت: اتفاقات صدر اسلام دومین  مصداق  از جریان نفوذ است، مانند مسجد ضرار که می خواستند درپوشش دین یک فرهنگ ضد انقلابی درست کنند و متاسفانه این پدیده هم قبل از رحلت پیامبر و هم بعداز رحلت پیامبر اکرم ادامه داشت، جنگ صفین و عناصر مسیحی که در درون حکومت معاویه نفوذ کرده بودند و حتی در مسئله شهادت امام حسین(ع) نیز شرکت داشتند را نیز می توان از مصادیق دیگر نفوذ نام برد.

 حجت الاسلام  و المسلمین سعیدی اظهار داشت:انقلاب مشروطه و نهضت ملی ایران هم یکی از آن موارد نفوذ است که علما نقش بسزایی در شکل گیری آن داشند ولی عناصر جاسوسی دشمن زمینه انحراف این نهضت را فراهم کردند.

وی افزود: پروژه سقوط امپراطوری شوری درسال  1900 میلادی با انقلابی با شعار ضد سرمایه داری به وجود آمد و توانست در حیات خلوت امریکا  این انقلاب با توان بسیار بالا نفوذ کرد؛  یکی دیگر از تجربیات نفوذ در دنیا بودکه اتفاق افتاد.

حجت الاسلام و المسلمین  سعیدی ادامه داد: امریکا با این کار دو هدف داشت، یکی  منطقه نفوذ شوروی را قطع کند و دوم اینکه از داخل شوروی با انجام کار فرهنگی با عوامل خود، انقلاب شوروی را سرنگون کند و همین کار هم عملی شد.

 نماینده ولی فقیه در سپاه افزود: در سال 1357 انقلاب به وجود آمد ودقیقا جای انقلاب شوروی را در حیات خلوت امریکا گرفت و این موضوعی بود که حتی سران امریکا هم به آن اشاره کرده بودند.

وی گفت: امریکا همان پروژه هایی را که در انقلاب شوروی موجب سقوط شد در ایران بکار بردند؛لیبرالیزه شدن انقلاب ایران ریشه در تفکر بنی صدرداشت ولی به لحاظ شرائط جنگی نتواست کار خاصی کند ولی در حال حاضر این شرائط از قبل مهیا تر شده است.      

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی عنوان کرد: قطع  نفوذ ایران در منطقه خاورمیانه و کار روی افکار عمومی  برای استحاله فکری دو فعالیت مهم عوامل استکبار برای نفوذ در ایران است.

 سخنران این اجلاسیه با بیان اینکه باید مردم را آگاه کرد تا گرفتار همان سقوط شوروی نشویم بیان داشت: قدرت شوروی با ایران قابل مقایسه نیست اما عواملی اعتقادی و روحیه جهادی در بین جوانان بسیار قوی است و می تواند با این پدیده مقابله کند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه خطر نفوذ در داخل کشور بسیار جدی است و یکی از آن مسائل،  موضوع تعاملی با خارج است که در بین مسولین مطرح می شود اظهار داشت: با یک شرائطی پیچیده ای از نفوذ مواجه هستیم ونیاز به یک حرکت جهادی برای آگاهی جامعه است و باید روشنگری کرد اسم ها را نام نبرد و لی جریان سازی ها را برای مردم بیان کنید مردم بدانند چه اتفاقی در حال به وجود آمدن است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha