سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت‌الاسلام‌ مسعود بهرام پور، مدیر حوزه خوزستان، نشست با هیئت‌امنای مؤسسه کلام

حوزه/ متأسفانه به دلیل نبود مهندسی واحد مقابله با جریان های انحرافی، کارها عمدتاً پراکنده شکل گرفته و نیروها به‌جای اینکه هم‌افزای یکدیگر باشند، در مواردی در نقش خنثی‌کننده یکدیگر نیز ظاهر می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مسعود بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان، در نشستی با هیئت‌امنای مؤسسه کلام حوزه، با اشاره به تهاجم فرق ضاله به بنیان‌های فکری مردم مناطق محروم از 10 سال گذشته، اظهار داشت: مراحل اولیه تهاجم فرق ضاله از سال 73 آغاز شد و از همان موقع، مکرراً به مسئولان در این خصوص تذکر دادیم! اما متأسفانه مسئولی سخن ما را باور نکرد و پس از گذشت 10 سال و وقوع چندین حادثه تلخ، بالأخره برخی‌ها به این باور رسیدند که دشمن درصدد نفوذ است.

وی تصریح کرد: پس از مشاهداتی مبنی بر تحرکات شدید دشمن در مناطق شهری و حاشیه‌ای، بازهم حرکت مفید و مؤثری که می‌شد اسمش را مقابله با حرکت‌های انحرافی نامید، صورت نگرفت و دشمن روز به روز پیش روی کرد.

مهندسی واحدی برای مقابله با جریان های انحرافی

مدیر حوزه علمیه استان خوزستان، از تلاش‌های روحانیون خوزستانی برای مقابله با حرکت‌های انحرافی فرق ضاله سخن گفت و تصریح کرد: متأسفانه به دلیل نبود مهندسی واحد برای مقابله با دشمن، کارها عمدتاً پراکنده شکل گرفته و نیروها به‌جای اینکه هم‌افزای یکدیگر باشند، در مواردی در نقش خنثی‌کننده یکدیگر نیز ظاهر می‌شدند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور، افزود: این پراکندگی فعالیت‌ها، سبب شد تا دشمن از فضای بدون رقیب استفاده فراوانی کند و آسیب‌های جدی را به بنیان‌های فکری، اعتقادی مردم وارد آورد.

*طلاب؛ سربازانی که مأموریت افسری انجام می‌دهند

مدیر حوزه علمیه خوزستان، طلاب خوزستانی را سربازان حضرت ولی‌عصر(عج) خواند و اظهار داشت: دوره‌ای که دشمن از همه توان برای انحراف در عقاید و باورهای دینی مردم استفاده می‌کند، طلاب یا همان سربازان امام زمان(عج)، مأموریت افسری انجام می‌دهند و این نشان از عزم جدی آنان برای مقابله با دشمن است.

*ضرورت تعامل دستگاه‌های فرهنگی با حوزه

وی با تأکید بر این‌که دشمن با جیب پر پول به میدان آمده، گفت: امروز دشمن، عرصه وسیعی را برای انحراف دانش آموزان خوزستانی آغاز کرده که مقابله و مواجهه با این هجمه سنگین، نیازمند تعامل و همکاری همه نهادها و دستگاه‌های فرهنگی با حوزه‌های علمیه خوزستان است.

مدیر حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به روش فعالیت دشمن، بیان داشت: امروز فضای کاری نسبت به گذشته، بسیار سخت‌تر شده و وجود عرصه‌هایی آماده همچون فضای مجازی و اینترنت کمک بسیار زیادی را به دشمن در راستای نیل به اهدافش می‌کند و در این راستا، با تولید کلیپ و دیگر محصولات مجازی، سعی در انحراف فکری دانش آموزان دارد.

*لزوم حمایت از سربازان امام زمان(عج) در مقابله با دشمن

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور، با تأکید بر سازماندهی نیروهای انقلابی برای مواجهه و مقابله با حرکت‌های نرم دشمن، تصریح کرد: امروز حوزه علمیه خوزستان و طلاب این حوزه، در فضایی با دشمن به مقابله پرداخته‌اند که هیچ‌گونه حمایت جدی از آنها در این خصوص صورت نگرفته و علاوه بر آن نیز، هیچ کجا یک عملیات هماهنگ و همه‌جانبه از سوی مسئولان فرهنگی کشور برای منفعل کردن دشمن نمی‌بینیم.

وی در پایان گفت: امروز روحانیت شیعه، با یک عرصه فرهنگی سکولار به جا مانده از فضای طاغوت در کشور مواجه است که رفع آن نیازمند تلاش‌های گسترده و بی‌شماری است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha