جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نمونه مساجد کشورهای اسلامی در اندونزی

حوزه / با حمایت برخی کشورهای عربی، و طی یک پروژه در زمینی به وسعت ۲۱۵ هکتار، نمونه ای از ۵ مسجد معروف جهان اسلام در شهر بوگور اندونزی ساخته می شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به نقل از پایگاه اندونزیایی http://www.bogor-today.com/  مقامات محلی اندونزی اعلام کردند که نمونه ای از مساجد معروف در کشور های اسلامی در این کشور ساخته خواهد شد. این مساجد عبارت است از:

1-      مسجد نبوی در مدینه

2-      مسجد الحرام در مکه

3-      مسجد استقلال در اندونزی که بزرگترین مسجد در آسیای جنوب شرقی محسوب می شود و دارای بلندترین مناره است.

4-      مسجد شاه فیصل در پاکستان واقع در شهر اسلام آباد که ساخت و ساز آن در سال 1966 میلادی توسط معمار ترکیه ای به نام ودات دالوکای (۱۹۹۱-۱۹۲۷) به شکل چادر به پایان رسید.

5-      مسجد حسن دوم در کازابلانکا، مراکش که هفتمین مسجد بزرگ دنیا به شمار می رود و دارای بلندترین مناره در جهان 210 متر است. کارساخت مسجد حسن دوم در سال ۱۹۸۰ میلادی آغاز و در سال ۱۹۹۳ میلای به مدت 13 سال به پایان رسیده است. میشل پینسیو، معمار معروف فرانسوی طراحی و معماری این مسجد را برعهده داشته است.

این پروژه که "باغ مینیاتوری مساجد جهان" نام دارد، در منطقه سوکاجایا، بوگور در زمینی به وسعت 215 هکتار

و با ظرفیت 200 تا 300 هزار نمازگزار ساخته خواهد شد.

در این پروژه بزرگ، علاوه بر مساجد، بیمارستان، دانشگاه، توریسم آشپزی، کتابخانه و موزه نیز در نظر گرفته شده و مدت زمان ساخت آن بین4 تا 6 سال تخمین شده است.

پیش بینی هزینه اجرای این پروژه، 6تریلیون روپیه برآورد شده و سرمایه گذارانش، عربستان سعودی، قطر، اردن و چند کشور دیگر هستند.

البته شخصیت های اندونزی در واکنش به این اقدام، نظرات متفاوتی داشته اند؛ برخی تحسین کرده و برخی اجرای آن را سخت و دور از واقعیت دانسته اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha