یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
پوستر انتخابات /پایگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی

حوزه/ به ابتکار جمعي از طلاب و فضلای حوزه علميه قم و با هدف دفاع، تبيين و تبليغ دستاوردهاي ارزشمند انقلاب اسلامی نمایه «حماسه سیاسی» توسط پایگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، در آستانه حماسه سیاسی ملت ایران، جمعي از طلاب حوزه علميه قم  در پایگاه اطلاع رسانی دستاوردهای انقلاب اسلامی،  مجموعه نمایشگاهی «حماسه سیاسی» را در 33 پوستر با شعار «متوسط هر سال یک انتخابات» منتشر کردند.

براساس این گزارش: پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون مجموعاً 33 انتخابات در کشور برگزار شده است که عبارتند از انتخابات همه پرسی، خبرگان قانون اساسی،‌ ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، خبرگان رهبری و شوراهای اسلامی شهر و روستا.

بر پایه این گزارش هر کدام از این پوسترها مطالبی از امام یا رهبری در مورد اهمیت شرکت در انتخابات را یادآور شده و با طراحی هنرمندانه نوع انتخابات، تاریخ برگزاری، تعداد واجدین شرایط، تعداد رای دهندگان و درصد مشارکت همراه با تصاویر را به نمایش گذاشته است.

 مجموعه نمایشگاهی «حماسی سیاسی» تاریخچه برگزاری انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران را به عنوان شاخص مردم سالاری دینی به تصویر می کشد و افکار عمومی و به خصوص نسل جدید را در جریان راه طی شده قرار می دهد.

در اولین نمایه منتشره از این مرکز، اطلاعات دقیق اولین انتخابات رسمی تاریخ جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب شکوهمند بهمن 57 ارایه شده است.

در این نمایه آمده است: اولین انتخابات رسمی ایران پس از انقلاب اسلامی، انتخابات همه پرسی جمهوری اسلامی بود که در تاریخ 10 فروردین سال 1358 برگزار شد و نتیجه این انتخابات در تاریخ 12فروردین رسما اعلام و جمهوری اسلامی به عنوان نظام حاکم در ایران به دنیا معرفی شد.

گفتنی است: تعداد واجدین شرایط برای حضور در این انتخابات 20 میلیون857 هزار و 291 نفر بودند که پس از حضور در کرسی های انتخابات تعداد 20 میلیون و 440 هزار و 108 نفر با رای آری به نظام جمهوری اسلامی مهر تایید بر انتخاب این حکومت مردمسالار مبتنی بر حاکمیت ولایت فقیه زدند و  در این انتخابات و پس از احراز نتایج، 2/98 درصد مردم برگه آری را به صندوق های رای ریختند.

علاقه مندان می توانند مجموعه نمایشگاهی «حماسه سیاسی» را از پایگاه اطلاع رسانی دستاوردهای انقلاب اسلامی و یا با شماره تلفن های 7 ـ37835096 ـ 025 تهیه کنند.

خاطرنشان می شود: پايگاه اطلاع رساني دستاوردهاي انقلاب اسلامي به همت جمعي از طلاب حوزه ی علميه قم با هدف دفاع، تبيين و تبليغ دستاوردهاي ارزشمند انقلاب اسلامي راه‌اندازي شده است.

 اين پايگاه اطلاع‌ رساني به هيچ شخص، ارگان و جناح سياسي وابسته نبوده و مخارج خود را از طريق توليد و فروش محصولات فرهنگي تامين مي‌كند.

عوامل  اين پايگاه معتقدند كه در هيچ قطعه‌اي از تاريخ ايران به اندازه ی مقطع انقلاب اسلامي به ايران، ملت شريف آن و جهان اسلام خدمت نشده است؛ از اين رو وظيفه ملي و ديني خود مي‌دانند تا به دفاع منطقي آرزوي هزاران ساله مسلمانان جهان را براي نسل حاضر و آينده روايت كنند.

دست‌اندركاران اين پايگاه تلاش مي‌كنند با نگاهي كلان و خارج از محدوده گرايش‌هاي معمول و متعارف سياسي، به دفاع از دستاوردهاي ارزشمند انقلاب اسلامي بپردازند و عملكرد ادوار مختلف نظام اسلامي را با تكيه بر آمار و منابع اطمينان‌آور علمي مورد بررسي و تحليل قرار دهند.

خبرگزاری حوزه تا روز برگزاری انتخابات این سلسله پوسترهای انتخاباتی را منتشر می کند.

پوستر انتخابات /پایگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha