جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
جامعة المصطفی

حوزه/ مبلغ افغانستانی با تاکید بر استقبال مردم اروپا از آموزه های اهل بیت(ع)گفت: اگر آموزه های مکتب اهل بیت(ع) به خوبی از سوی روحانیون تبیین شود شاهد استقبال مردم از این مکتب خواهیم بود.

حجت الاسلام سید محمد نصیر حیدری، از طلاب جامعة المصطفی اصفهان و اهل کشور افغانستان، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»در اصفهان با بیان این مطلب که از سال 1386 برای تحصیل به این نهاد علمی وارد شده،اظهارداشت: ارزش های اسلامی در این مرکز به جامعه بشریت عرضه می شود.

این مبلغ بین المللی با اشاره به اینکه از سال 1390 وارد عرصه تبلیغ اسلام شده، بیان داشت: بنده به عنوان یک مبلغ دینی  به کشورهای مختلف اروپایی از جمله آلمان، اسپانیا، سوئیس، سوئد و دانمارک برای فارسی زبان ها اعزام شده ام، همچنین حدود 4 سال است که به صورت مستقیم و مستمر در کشور انگلستان در محفلی که 50 سال پیش توسط یک تاجر افغانی بنا شده  مشغول تبلیغ آموزه های دینی هستم.

حجت الاسلام حیدری ادامه داد: حدود 2 سال است که در شهرهای مختلف انگلستان مانند بیرمنگام، منچستر و ولز مشغول امور تبلیغاتی در راستای تبیین معارف دینی و اعتقادات اسلامی برای جوانان هستم.

وی محور بحث های تبلیغی در کشور انگلستان را اعتقادی و اخلاقی عنوان کرد و گفت: در زمینه مسائل خانوادگی و روابط زناشویی نیز مشاوره هایی انجام می شود که  این امر مورد استقبال فارسی زبانان به ویژه جوانان قرار گرفته است.

تاسیس موسسه ای به نام حضرت زهرا(س) برای شیعیان شهر بیرمنگام انگلستان

این طلبه افغانستانی در ادامه از راه اندازی موسسه ای ویژه شیعیان شهر بیرمنگام خبرداد و گفت: با توجه به نیازهای شهر بیرمنگام  موسسه ای در این شهر به نام حضرت زهرا(س) برای شیعیان ایرانی، افغانستانی و دیگر کشورهای فارسی زبان تاسیس کرده ام که علاقه مندان می توانند در شب های جمعه و روزهای شنبه و یکشنبه در جلسات آن شرکت کنند.

حجت الاسلام ن حیدری تاکید کرد: با توجه به تبلیغات خوب و گسترده ای که در خصوص مذهب تشیع انجام شده، یکی از نمایندگان پارلمان انگلیس که بسیار نژادپرستانه رفتار می کرد در یک سخنرانی تائید کرد که جامعه تشیع هیچ ضرری به جامعه بشریت نمی رساند.

وی در خصوص ایجاد موسسات و مراکز ویژه برای شیعیان در شهرهای مختلف دنیا، تصریح کرد: یکی از بزرگان در شهر برلین آلمان موسسه ای به نام حضرت علی اصغر(ع) ایجاد کرده که با استقبال بسیار خوبی از سوی مسلمانان به ویژه جوانان روبه رو شده است.

شیخ نمر و شیخ زکزاکی از رویش های جامعه المصطفی بودند

این طلبه جامعة المصطفی در بخش  دیگری از سخنان خود به موفقیت های  جامعه المصطفی در خصوص ترویج اسلام در دنیا اشاره کرد و افزود: اقدامات این نهاد در داخل کشور زیاد به چشم نمی آید اما اگر به درستی بنگریم مشاهده می کنیم که جامعة المصطفی در خارج از کشور کارهای بسیار با عظمتی درسطح دنیا انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه شیخ زکزاکی و شیخ نمر از تحصیل کردگان و طلاب جامعة المصطفی بودند، اظهار داشت: قبل از انقلاب اسلامی تنها کمتر از 20 هزار نفر شیعه در آفریقا زندگی می کردند اما با تبلیغات شیخ زکزاکی تعداد شیعیان در سطح آفریقا به 12 میلیون نفر رسیده است.

چهره آل سعود در دنیا بسیار مخدوش و زشت است

وی در ادامه با اشاره به جنایات اخیر آل سعود بر مسلمانان و قضیه برجام ایران با کشورهای 5+1، گفت: زوال شدن آل سعود و قضیه برجام سبب شد که تمام جوامع بشری تشیع را بهتر بشناسند.

این دانش آموخته افغانستانی جامعة المصطفی تاکید کرد: آل سعود که در حال انزال است گروهک هایی مانند داعش، النصره، القاعده و طالبان پاکستان را ایجا کرده تا یک نوع ناهنجاری در جامعه اسلامی ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: شیخ نمیر هیچ نوع ضرری برای آل سعود نداشت بلکه وی فقط خواستار حفظ ارزش های اسلامی و انسان دوستانه برای افراد جامعه بود اما سران آل سعود این موضوع را درک نکردند و وی را به صورت بیرحمانه ای به شهادت رساندند.

حجت الاسلام حیدری با تاکید بر اینکه آل سعود در جامعه اروپای نیز هیچ جایگاهی ندارد، افزود: شاهزاده های عربستانی که در انگلستان به سر می برند اهل فسق و فجور و قمار هستند و بویی از اسلام و انسانیت نبرده اند.

313/38

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha