پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
حجت الاسلام میرکتولی

حوزه/ عضو هیئت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این که نامه های مقام معظم رهبری خطاب به جوانان غربی، منطق قرآنی و هدایت گرانه دارد، بر لزوم بهره گیری مضاعف از هنر و فضای مجازی در تبیین نامه معظم له به جوانان غرب تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین میرکتولی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به برگزاری همایش "سخنی با قلب های زنده" که از سوی مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در راستای تبیین و تحلیل ابعاد نامه های اخیر مقام معظم رهبری خطاب به جوانان در اروپا و آمریکای شمالی برگزار می شود، اظهار داشت: رهبر فرزانه انقلاب با توجه به نگاه فرامنطقه ای و بین المللی که دارند از موضع رحمت و رأفت اسلامی که آن را هم از اجداد طاهرینشان به خصوص پیامبر اعظم(ص) به ارث برده ا ند، تاکنون دو نامه خطاب به جوانان کشورهای غربی صادر کرده و با زبان پدرانه و دلسوزانه به روشنگری آن ها درباره ماهیت اسلام ناب و نیز مدعیان دروغین و تروریست های به ظاهر مسلمان پرداخته اند.

نفوذ کلام رهبری و انتشار نامه روشنگرانه ایشان

وی افزود: حضرت آقا در واقع با منطق شفاف و گویا با جوانان غربی در این دو نامه اخیر سخن گفته اند و نفوذ کلام و نورانیت ایشان به لطف الهی باعث انتشار و تاثیرگذاری فوق العاده آن ها در سطح جهان به خصوص فضای مجازی شده است.

دبیر مجمع عالی تفسیر حوزه علمیه قم همچنین با اشاره به شیوه و رویکرد رهبر معظم انقلاب در این برنامه رسانه ای که فرهنگی بوده دارای منطق و شیوه قرآنی در زمینه هدایت انسان می باشد، گفت: قرآن کریم نیز در آیات نورانی خود از همین قلب هایی سخن می گوید که تحت ندای فطرت بوده اند و آنان را به تمدن بزرگ و انسانیت رسانده است.

وی اضافه کرد: از این حیث هدف از برگزاری این همایش نیز تلاش در مسیر بیداری فطرت های انسانی و خروج آن ها از دام غفلت و شهوت و آوار دنیای به اصطلاح مدرن امروز است.

حوزویان آشنا به فضای بین الملل باید میدان داری کنند

این استاد و محقق حوزوی همچنین در ادامه با بیان این که بی شک حوزه های علمیه و اساتید و روحانیت رسالت مهمی در خصوص نشر و تبیین نامه های رهبری به عهده دارد، گفت: حوزویان باید در این عرصه میدان داری و جریان سازی کنند و به خصوص کسانی که آشنایی و تسلط به زبان دارند و در عرصه فضای بین الملل صاحب نظر هستند وارد گود شده و نقش تاریخی خود را در این باره به نحو احسن ایفا کنند.

وی تاکید کرد: به خصوص در فضای مجازی و با بهره گیری از عرصه رسانه و هنر هفتم باید به بیداری ندای فطرت جهانیان اهتمام ورزید و بنده به عنوان کسی که به بسیاری از کشورهای جهان از اروپا و آمریکا تا جنوب شرق آسیا مسافرت داشته ام عرض می کنم امروز بشریت تشنه و آماده دریافت چنین پیام های هدایت گرانه ای است.

دنیا تشنه دریافت اسلام ناب محمدی (ص) است

عضو هیئت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین همچنین ابراز داشت: امروز بشر علاوه بر جهان ماده و صنعت و فناوری و تکنولوژی به آرامش روحی و روانی دارد تا؛ این آرامش هم به دست نمی آید مگر در سایه عبادت و بندگی خدا و اینجاست که رسالت مهم حوزویان و دغدغه مندان بیشتر جلوه می کند.

وی تصریح کرد: بنده در برخی از کلیساهای مهم دنیا حضور داشته و با برخی از کشیش ها صحبت کرده ام که آن ها می گویند ما در برابر غول تکنولوژی و فناوری حرفی برای گفتن نداریم و چشم امید ما تنها به شما ایرانیان است که منادی و پرچمدار معنویت حقیقی در دنیا هستید.

منطق شیعه راستین، پیروز و جهانی است

وی بیان داشت: اساساً در تفکر مهدوی و شیعی فضایی غالب است که فوق همه تمدن هاست و علت تشدید دشمنی ها با شیعه و انقلاب اسلامی ایران نیز به همین خاطر است، لذا اگر فضا در موازنه درستی قرار بگیرد، این منطق و تفکر بر سایر منطق ها و گفتمان ها پیروز است.

حجت الاسلام و المسلمین میرکتولی همچنین گفت: در همین قضیه دو نامه مقام معظم رهبری به عینه دیدیم که رسانه های دنیا که غالباً در دست مستکبران و نظام سلطه است ، یا از انتشار محتوای نامه خودداری کردند و یا این ها برخی جاها آن را سانسور کرده و تفسیر غلطی از آن ارایه دادند.

از همه ابزارهای رسانه ای استفاده کنیم

وی افزود: به راستی اگر اجازه دهند چنین پیام های متعالی در رسانه ها انعکاس پیدا کرده و مردم در معرض قضاوت قرار گیرند، ملت بی شک منطق صحیح اسلامی را برمی گزینند و شیفته آن می شوند.

دبیر مجمع عالی تفسیر حوزه علمیه قم با تاکید بر این که امروز ما باید از طریق ابزار و فضای رسانه ها و فضای مجازی و همچنین سینما به عنوان هنر هفتم در راستای نشر و تبیین این نامه ها اقدام کنیم، گفت: طبعاً مستکبران و صهیونیست ها و حامیان آن ها نمی گذارند که این کلام حق به گوش مردم جهان برسد، اما ما باید از هر ظرفیت و راهی این گونه پیام ها را منتشر کرده و قطعاً باید بدانیم تاثیرگذار خواهیم بود و در آینده تاثیرات بیشترش را هم نظاره خواهیم کرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha