پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام احمد فرخ فال مدیر حوزه علمیه استان قم

حوزه/ رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: قطعا ما هم باید این مسئولیت و این فرصت را غنیمت شمرده و بتوانیم اسلام ناب را با زدودن پیرایه های آمریکایی و لندنی به جامعه امروز معرفی نماییم.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال پیش از ظهر امروز در همایش «سخنی با قلب های زنده» که در تالار قدس  مجتمع  آموزشی عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد، ابراز داشت: آنچه مجمع عمومی جامعه مدرسین را با برگزاری این همایش واداشت، برعهده داشتن مسئولیت سترگ تبیین اسلام است که باید آن را بدون پیرایه های آمریکایی و لندنی به جامعه جهانی تزریق کرد.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این مطلب که دغدغه مقام معظم رهبری در نامه اول و دوم متوجه به 2 گروه است، خاطرنشان ساخت:  گروه نخست، مخاطبین مردمی از جوانان اروپا و آمریکای شمالی بوده و گروه دیگر که باید در این راستا نقش ایفا نموده و به نامه معظم له لبیک بگویند، فرهیختگان، اساتید، قلم به دستان و مبلغان حوزه می باشند.

مدیر حوزه علمیه استان قم یادآور شد: هیچ نهاد و تشکیلاتی نمی تواند متکفل این جایگاه عظیم که تبیین اسلام ناب است، باشد؛ چراکه قدرت، توانایی و ابزار لازم آن را ندارد.

این استاد حوزه تصریح کرد: آیات قرآن کریم تصریح دارد کسانی که غیر خدا را در نظر نمی گیرند و آن کسانی که توانایی دارند تا  اسلام ناب را تبیین کنند، علما هستند و باید گفت؛ علما برخاسته از این حوزه های علمیه می باشند.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال اظهار داشت: امروز باید در راستای لبیک به دغدغه مراجع عظام؛ به ویژه مقام معظم رهبری در عرصه تولید و نشر معارف اسلام ناب و معارف اهل بیت عصمت و طهارت(ع) متناسب با فهم روز جوانان در سرتاسر گیتی اقدام عملی جدی انجام دهیم.

وی ابراز داشت: حوزه های علمیه، فضلا و علما در طول تاریخ متناسب با روز و فرهنگ جامعه همیشه در جهت حفظ مبانی اسلام کوشا بوده و آن را به ما رسانده اند.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان ساخت: قطعا باید این مسئولیت و فرصت را غنیمت شمرده و بتوانیم اسلام ناب را با زدودن پیرایه های آمریکایی و لندنی به جامعه امروز معرفی نماییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha