سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
روزنامه گاردین/ عربستان نمی تواند خود را پشت ائتلاف ضد داعش پنهان کند

حوزه/ ادعاهای عربستان با عملکرد او متفاوت است و مشکل اصلی عربستان درمان شدنی نیست و بزرگ ترین مشکل این کشور نیز حضور روحانیون افراطی و مدارس تکفیری می باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، روزنامه گادرین انگلستان در تحلیلی از ایان بلاک گفت: عربستان ارتباطی جوهری با تروریست های داعش دارد، اما تلاش می کند واقعیت را وارونه جلوه دهد.

نویسنده این تحلیل با اشاره به زندان الحائر در جنوب ریاض می گوید: این زندان میزبان متهمان به ترور و معارضان سیاسی آل سعود است که توسط دستگاه امنیتی داخلی عربستان اداره می شود و داعش تهدید کرده که پس از اعدام 47 نفر از جمله شیخ نمر توسط آل سعود، این زندان را ویران خواهد کرد.

نویسنده در مورد اقدام عربستان در دعوت از روزنامه نگاران و مطبوعات به این زندان برای تهیه گزارش از وضعیت زندانیان نیز با هدف گمراه ساختن و فریب افکار عمومی صورت گرفته؛ چرا که واقعیتی که در این زندان ها جریان دارد با آنچه نشان داده می شود کاملا متفاوت است.

گاردین سپس با اشاره به اعلام ائتلاف عربی مبارزه با تروریسم از سوی جانشین ولی عهد عربستان، گفت: این اقدام عربستان در واقع واکنشی است به گزارش هایی که عربستان و داعش را یک جریان می دانند به ویژه با توجه به اینکه هم عربستان و هم داعش برای مجازات مخالفان خود سر آنها را جدا می کنند.

مقاله در ادامه می گوید: با وجود تهدیدهای سرکرده داعش و انفجارهایی که در عربستان رخ داده، مسئولان عربستان همچنان به سیاست های خود ادامه می دهند و از گروه های معارض نظام سوریه حمایت می کنند.

نویسنده سپس می گوید: ادعاهای عربستان با عملکرد او متفاوت است و مشکل اصلی عربستان درمان شدنی نیست و بزرگ ترین مشکل این کشور نیز حضور روحانیون افراطی و مدارس تکفیری می باشد.

وی در پایان گفت: عربستان همچنان سرزمینی مناسب و مطلوب برای افراطی ها است و با وجود اینکه عربستان برخی از افراطیون را بازداشت کرده، اما گروه های افراطی همچنان آماده هستند و اوضاع بسیار وخیم تر از چیزی است که به نظر می رسد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha