سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
ویترین آنلاین اسلامی

حوزه/ در نشست شخصیت های دینی در شهر بردفورد انگلستان بر ضرورت استفاده مبلغان از شبکه های اجتماعی برای رساندن صدای اسلام تاکید شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از thetelegraphandargus.co.uk، مبلغان و شخصیت های دینی مساجد و فعالان اجتماعی شهر بردفورد در شمال انگلستان، با حضور در کنفرانس دیجیتالی که در هتل کورت سدار برگزار شد، درباره مقوله استفاده از شبکه‌های اجتماعی و مبارزه آنلاین با افراط‌گرایان دینی به بحث و بررسی پرداختند.

شوکت وارایچ، میزبان این گردهمایی و سردبیر وب سایت امامان معتقد است: زمان آن رسیده که رهبران دینی علاوه بر استفاده از روش‌های سنتی تبلیغیِ گذشته، از روش‌های جدید ارتباط اجتماعی نیز بهره‌مند شوند.

نیازمند ویترین آنلاین اسلامی هستیم

او در این باره گفت: امامان جماعت کار بزرگی انجام می‌دهند، اما باید به آن‌ها کمک کنیم تا بتوانند از شیوه‌های جدید ارتباط با نسل جوان استفاده کنند. آنچه ما نیاز داریم یک ویترین آن‌لاین اسلامی است. نزدیک به 60% جمعیت مسلمانان در این ناحیه زیر 25 سال هستند و بیشتر آن‌ها به شبکه‌های اجتماعی مرتبط هستند.

وی افزود: برای مثال یکی از مبلغان دینی توانسته با استفاده از شبکه‌های اجتماعی جوانان زیادی را جذب دین کند و پیام اسلام را به آن‌ها برساند. هدف ما نیز این است که امامان جماعت مساجد در انگلستان را به استفاده بیشتر از شبکه‌های اجتماعی ترغیب کنیم.

دکتر بلال حمام، مدیر تلویزیون مسلمانان انگلستان در ویکفیلد که در بخشی از این کنفرانس، کارگاهی آموزشی برگزار کرده معتقد است که سخت‌ترین بخش استراتژی استفاده از شبکه‌های اجتماعی در تبلیغ اسلامی، جمع‌آوری محتوا است، مشکلی که امروز همه با آن مواجه هستند.

او سپس درباره گسترش افراط‌گرایی گفت: به نظرم زمانی افراط‌گرایی رخ می‌دهد که جامعه در رساندن محتوای دینی با شکست مواجه شده و مردم برای یافتن آرامش و معانی دینی به اینترنت مراجعه می‌کنند. در این میان زحمات هزاران رهبر دینی در راستای ساختن اجتماعات مذهبی به چشم نخواهد آمد.

با شیوه های آنلاین صدای دین را به مردم برسانیم

مدیر تلویزیون مسلمانان انگلستان در ویکفیلد افزود: امامان جماعت با استفاده از شیوه‌های آن‌لاین می‌توانند صدای دین را به گوش مردم برسانند. به این ترتیب تعامل فوق‌العاده‌ای میان مردم و رهبران دینی به وقوع خواهد پیوست.

ریدوانا والاس لسر، که در خیریه پنی اپل مشغول به کار است نیز گفت: باید فضایی مجازی برای صحبت مردم درباره مسائل دینی و پرسش و پاسخ مذهبی ایجاد کنیم.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha