پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
تصاویر/ همایش ملی فلسفه اخلاق

حوزه/ دبیر علمی همایش ملی فلسفه اخلاق از ارسال ۱۲۰ مقاله علمی از سوی پژوهشگران تخصصی به دبیرخانه این همایش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین امیر غنوی در همایش ملی فلسفه اخلاق که در تالار اندیشه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در قم برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به این که اخلاق از اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی ایران بود، متأسفانه در سال های اخیر،  نسبت به آن غفلت ها و انحرافاتی صورت گرفته است. البته امروزه احساس نیاز به مسائل اخلاقی در میای اقشار مختلف مردم دیده می شود.

وی برپایی این همایش را در راستای گسترس آموزه های اخلاق و ترویج اخلاق اسلامی در جامعه عنوان کرد و گفت: این همایش از سوی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و با همکاری نهادهای مختلف علمی و دینی از جمله انجمن اخلاق اسلامی حوزه علمیه قم، دانشگاه معارف اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی و مرکز مدیریت حوزه علمیه تهران برگزار شد.

دبیر علمی همایش ملی فلسفه اخلاق خاطرنشان کرد: برای برگزاری این همایش، فراخوان به صورت شناسایی پژوهشگران و به صورت تخصصی و ارتباط گیری دبیرخانه با آنها انجام شد. این کار موجب شد که سطح علمی مقالات دریافتی از نظر کیفی در جایگاه بالایی برخوردار باشد.

وی با اشاره به ارسال 120 مقاله به دبیرخانه همایش گفت: از این میان، بیش از 100 مقاله پذیرفته شد که بیش از 60 مقاله آن قابلیت انتشار در نشریات علمی و پژوهشی را دارا می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین غنوی درباره دیگر برنامه های صورت گرفته برای همایش ملی فلسفه اخلاق اظهار داشت: برگزاری 9 نشست علمی  تخصصی در مدارس علیمه تهران و برگزاری 4 نشست تخصصی ویژه  در قم و تهران با عنوان های اخلاق فضای مجازی، فقه الاخلاق، تجلیل از مقام علمی و اخلاقی حضرت آیت الله مجتبی تهرانی و نشست اخلاقی از جمله این برنامه ها می باشد.

وی افزود: تشکیل چهار کمیسیون تخصصی و برگزاری جلسات آن و بررسی و نقد بیش از 40 مقاله از مقالات همایش از دیگر برنامه های انجام شده در این همایش می باشد.

دبیر علمی همایش ملی فلسفه اخلاق خاطرنشان ساخت: حوزه باید به تفقه و توجه به آموزه های اخلاقی اهل بیت علیهم السلام بیش از گذشته اهتمام داشته باشد و مخاطبان خود در این عرصه را که سخت تشنه هستند، سیراب نماید.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مهدی IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۹
    0 0
    سلام علیکم تصویر پیوست این خبر مربوط به نفر اول مقاله برگزیده آقای میثم قاسمی است و و تصویر استاد غنوی نیست.اصلاح فرمایید.