پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تمدن سازی نوین اسلامی

حوزه/ ششمین نشست از سلسله نشست‏های علمی « ظرفیت‏های موجود در تمدن سازی نوین اسلامی » با عنوان « ظرفیت های تمدن گذشته اسلامی » با حضور جمع کثیری از علاقه مندان در تالار اندیشه مؤسسه امام خمینی(ره) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، به همت گروه تاریخ اندیشه معاصر موسسه آموزشی امام خمینی(ره) و دبیرخانه حمایت از کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره شورای عالی انقلاب فرهنگی ششمین نشست از سلسله نشست‏ های علمی « ظرفیت‏های موجود در تمدن سازی نوین اسلامی » با عنوان « ظرفیت های تمدن گذشته اسلامی» با سخنرانی حجج الاسلام و المسلمین نرگسی، صوفی و یعقوبی شب گذشته در سالن اندیشه مؤسسه امام خمینی(ره) برگزار شد.

این گزارش می افزاید: سلسله نشست های تمدن سازی نوین اسلامی همزمان با هفته تمدن نوین اسلامی در پنجم دی ماه از سوی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در قالب شش کرسی آغاز شد.

بر اساس این گزارش؛ « ظرفیت های عرفان اسلامی»، « ظرفیت های فقه با رویکرد تمدنی»، « ظرفیت های انقلاب اسلامی»، «ظرفیت های تاریخی» و « ظرفیت های هویتی شیعه» از جمله موضوع این سلسله نشست های بوده است.

همچنین، در هر نشست مقالاتی از سوی اساتید ارائه می شود که هر کدام از این مقالات نقد و بررسی می شوند و در پایان این جلسات همه در قالب یک مجموعه با موضوع ظرفیتهای تمدن اسلامی به شکل مکتوب منتشر می شوند.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha