یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
 سید ساجد نقوی

حوزه/ سید ساجد علی نقوی رهبر شورای علمای شیعه پاکستان از اینکه طرح اقدام ملی تنها در راستای محدود کردن و پایان دادن به تجمعات شیعیان برنامه ریزی شده ابراز نگرانی کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به نقل از nation.com، حجت الاسلام والمسلمین "سيد ساجد علي نقوي" رهبر شورای علمای شیعه در پاکستان در کنفرانس سیرت نبوی که در این کشور برگزار شد بر اهمیت وحدت در میان مسلمانان با تفکرات و عقاید اسلامی مختلف تاکید کرد.

وی گفت: فرقه‌گرایی را می‌توان با پیروی از تعالیم حضرت محمد (ص) پایان داد.

سید ساجد نقوی افزود: در زمانه کنونی احیای مجلس العمل به عنوان شورایی از علما و اندیشمندان تمام مذاهب می‌تواند فرصتی برای اتحاد میان تفکرات و عقاید مختلف اسلامی ایجاد نماید.

او از دولت خواست تا عملیات تکاوران، محدود به کراچی نشده، بلکه در تمامی شهرها و استان‌های پاکستان باشد. نقوی همچنین بر ضرورت اجرای کامل و همه جانبه طرح اقدام ملی تاکید کرد و از اینکه این طرح تنها در راستای محدود کردن و پایان دادن به تجمعات شیعیان برنامه ریزی شده ابراز نگرانی کرد.

در این کنفرانس که به همت سازمان دانشجویان جعفری برگزار شد، دبیرکل لیاقت بلوچ، پیراعجاز هاشمی، رئیس جمعیت علمای شیعه پاکستان، رئیس شورای علمای پنجاب سبطین سبزواری و دیگر علمای اسلامی در پاکستان شرکت کرده بودند.

پیر اعجاز هاشمی، نیز خواستار حفظ اتحاد میان مسلمانان شد و اعلام کرد که هیچ تفاوتی میان شیعه و سنی وجود نداشته و همگی با هم برادر هستند.

یادآور می شود دولت پاکستان طرح «اقدام ملی برای مبارزه با تروریسم» را در دستور کار خود قرار داده است اما ناظران معتقدند که این طرح عملا برای سرکوب اسلام خواهی و به خصوص فعالیت شیعیان برنامه ریزی شده و از سوی آمریکا هدایت می شود.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha