پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
اعزام طلاب

حوزه/ معاون امور مجلس و استان ها سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به ضرورت توسعه فرهنگ اسلامی، از اعزام بیش از ۴۵ هزار مبلغ به نقاط مختلف کشور در ایام سال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام ناصرالدین نوری زاده، ظهر امروز در نشست موسسات وابسته به سازمان  تبلیغات اسلامی، در خرم آباد با اشاره به این که اساس توسعه ملل، فرهنگ و رشد شاخصه های فرهنگی است، ابراز داشت: رشد روز افزون مولفه های فرهنگی از دغدغه ها و مطالبات مقام معظم رهبری بوده و در این خصوص باید برای تحقق منویات معظم له تلاش نماییم.

وی با بیان اینکه ولایت فقیه، قانون اساسی و مردم ظرفیت های عظیمی برای تحقق بستر توسعه فرهنگی به شمار می آیند، تصریح کرد: باید از ظرفیت علماء، اساتید، نخبگان و ... در جهت رشد روز افزون فرهنگ جامعه بهره گرفت.

معاون امور مجلس و استان ها سازمان تبلیغات اسلامی با بیان این که دستگاه ها، هیئات و تشکل ها باید در برگزاری برنامه های دینی و فرهنگی از موازی کاری خودداری کنند، یادآور شد: در برگزاری برنامه های دینی و فرهنگی نباید اثرات کار یکدیگر را خنثی نمود، بلکه باید کوشید تا با بهره گیری از مشارکت و همدلی، هم اندیشی و هم افزایی مسیر درست را به مخاطبان نشان داد.

حجت الاسلام نوری زاده با بیان این که امروز دشمنان اسلام و انقلاب با تبلیغات وسیع، متعدد و کاذب سعی دارند تا سبک زندگی اسلامی ایرانی را تغییر دهند،  گفت: دشمن به دنبال نفوذ در عناصر فرهنگ  اسلامی است و سعی دارد بخش عظیمی از نیروی انسانی ما که جوانان هستند را وابسته و بی اراده نماید.

وی با بیان اینکه مبلغان، اساتید و فعالان فرهنگی باید با برگزاری برنامه های هدفمند و دارای محتوا تلاش کنند، هجمه های دشمن را خنثی نمایند، افزود: باید با جایگزین کردن برنامه های هدفمند و با محتوا، جلوی تبلیغات دشمن را گرفت.

معاون امور مجلس و استان ها سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه با بیان اینکه رسانه ها باید حلقه های مفقوده رشد فرهنگ جوامع را احیا نمایند، افزود: رسانه ها نقش بی بدیلی در توسعه فرهنگ جوامع دارند و باید از این ظرفیت گراسنگ در راستای تحقق عناصر فرهنگی تلاش کنند.

حجت الاسلام نوری زاده با بیان اینکه رسانه ها باید با فرهنگ سازی مستمر در معرفی شاخصه ها سودمند فرهنگی به مردم تلاش کنند گفت: رسانه ها در تنویر افکار عمومی و جهت دهی به ذهن مخاطبان نقش بسزایی دارند.

وی در پایان با اشاره به اینکه مبلغان با قدرت کلام و نفوذ تبلیغی اثرات مطلوبی در رشد دین و فرهنگ مردم دارند، از اعزام بیش از ۴۵ هزار مبلغ به نقاط مختلف کشور در ایام سال خبر داد، و تصریح کرد: باید از ظرفیت مبلغان، حوزه های علمیه، مدارس، مراکز و دانشگاه های دینی و فرهنگی در جهت رشد فرهنگ جامعه استفاده نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha