جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی

حوزه/ رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس، طراحی یک نظام جامع اداری مبتنی بر مبانی دینی را که راهگشای جامعه کنونی باشد را ضروری دانست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین  احمد مبلغی در نشست شورای پژوهش مرکز تحقیقات اسلامی مجلس که با حضور  دکتر حبیب نژاد معاون پژوهشی، عزیزالله مالمیر معاون مالی و برنامه ریزی و سایر مدیران گروه ها و هسته های علمی برگزار شد، اظهار داشت:  می توان در ارتباط با مقوله مهمی همچون: تامین اجتماعی، طرحی پویا  در چارچوب توسعه کشور ارائه نمود.

 رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس در این زمینه گفت: تامین اجتماعی از مقوله های مهم و جدید است که تهیه قانونی جامع در ارتباط با آن، مستلزم داشتن نگاه پیشینی به مقوله هایی چند است؛ از جمله نظریه "مسئولیت اجتماعی از نظر اسلام" و نظریه "رفاه در اسلام و ...

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی اظهار داشت: در این صورت است که می توان در ارتباط با مقوله مهمی همچون: تامین اجتماعی، طرحی پویا  در چارچوب توسعه کشور ارائه نمود.

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس همچنین در ارتباط با طرح اشتغال زنان گفت: اگر مطالعات دینی و فقهی و حقوقی در مورد مسائل اجتماعی و فرهنگی مسبوق به داشتن مدل مطالعاتی درست و دقیق باشد می توان به این مطالعات دل بست.

وی گفت: در مطالعات معطوف به پاره ای از موضوعات که دارای جایگاه اجتماعی  و فرهنگی شده اند؛ همچون زن، باید یک مسیر چهار مرحله ای را در پیش گرفت که عبارت است از موضوع شناسی آن موضوع، ارایه نظریه کلامی و دین در خصوص آن موضوع، نظریه فقهی در باره آن موضوع، و استنباط احکام فقهی با نگاه به اقتضاءات حقوقی آن موضوع.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی طراحی یک نظام جامع اداری مبتنی بر مبانی دینی را که راهگشای جامعه کنونی باشد را ضروری قلمداد کردند.

خاطرنشان می شود: در این نشست برخی طرح ها مانند گزارش "مطالعات زن و خانواده"، طرح نظام جامع اداری، طرح تامین اجتماعی، نظام حقوق بشر دوستانه که در دستور کار مرکز قرار دارند، مورد بررسی قرار گرفت.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha