شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سلسله نشست‌های تخصصی رویش فرهنگ

حوزه/ همزمان با پایان چهل و هشتمین جلسه از سلسله نشست‌های "رویش فرهنگ"، آیین اختتامیه این نشست‌ها در جوار بارگاه ملکوتی رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، در ابتدای این آیین، حجت الاسلام و المسلمین طاهری، دبیر علمی سلسله جلسات رویش فرهنگ، گزارشی از برگزاری این نشست ها ارائه کرد و ضمن تقدیر و تشکر از مسئولان آستان قدس گفت: برای برگزاری تک تک جلسات رویش فرهنگ با سختی های زیادی روبه‌رو بودیم، زیرا این نشست‌ها برای اولین بار با این گستردگی در کشور برگزار شده است.

به گفته دبیر علمی سلسله جلسات رویش فرهنگ، این دوره پس از گذشت 48 جلسه، تجربه و دستاوردهای جدیدی را  برای فعالیت های فرهنگی کشور به ارمغان آورده است.

در ادامه این نشست ها حجت الاسلام و المسلمین رضا غلامی، رئیس مرکز پژوهش‌های علوم انسانی اسلامی صدرا درباره مومن انقلابی به ایراد سخنرانی پرادخت و ابراز کرد: ابتکار آستان قدس رضوی در برپایی نشست های رویش فرهنگ، کار عظیمی بود که می تواند الگو و راهبردی برای مراکز فرهنگی باشد.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران به فعالان فرهنگی با بصیرت احتیاج دارد، زیرا اصل اسلام که انقلاب ایران از آن گرفته شده، برای زدودن جمود عقلی و جهل آمده است.

حجت الاسلام و المسلمین سید جلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوینیز در این مراسم  ضمن تشکر از اساتید و فعالان جلسات "رویش فرهنگ" اظهار کرد: دوره "رویش فرهنگ" به قضاوت صاحب نظران عرصه فرهنگ، یک دوره فاخر است که این مهم باید تبدیل به یک مدل برای فعالان فرهنگی شود.

وی افزود: آستان قدس رضوی با پیروی از سخنان مقام معظم رهبری و تاکیدات تولیت آستان قدس رضوی، به موضوع فرهنگ، نگاهی راهبردی و استراتژیک دارد و تاکنون زنجیره ای از فعالیت های مهم فرهنگی را در کارنامه خود ثبت کرده است.

بر پایه این گزارش، در اختتامیه سلسله جلسات رویش فرهنگ که فعالان فرهنگی استان قم نیز در آن حضور داشتند، از سه نفر از ممتازان آزمون‌های رویش فرهنگ، مدیریت هتل ولایت و دبیر علمی رویش فرهنگ تقدیر و تشکر به عمل آمد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha