یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
علی اکبر صافی دفتر تبلیغات اصفهان

حوزه/ اگر فرد یا جریان سیاسی در تئوری سیاسی خود به فکر عبور از اندیشه امام(ره) باشد، هر چند از لفظ امام(ره) بسیار استفاده کند، به معنای عبور از انقلاب و هویت دینی آن و در نتیجه نفی نظام ولایی و جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام علی اکبر صافی، مدیر کل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، امروز در جمع مبلغین و روحانیون اصفهانی، گفت: اکنون که در برهه خطیر انتخابات مجلسین شورای اسلامی و خبرگان و گزینش اصلح قرار گرفته ایم، در بررسی کاندیداها و انتخاب اصلح می بایست بیش از همه ببینیم کدام کاندیدا یا لیست جریان های سیاسی، به گفتمان انقلاب امام و امام انقلاب نزدیک تر است و نظام را در ارتباط تنگاتنگ و ناگسستنی از امام و ولایت فقیه  باور و به آن التزام دارد.

وی در تحلیل نقش محوری امام خمینی(ره) در پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گفت: همه می دانیم این انقلاب و زلزله عظیم در اردوگاه استکبار که امروز پس از 38 سال هنوز پس لرزه های مهیب آن در غرب را شاهد هستیم، در پرتو عظمت شخصیت امام خمینی(ره) شکل گرفت و نفوذ اندیشه و کلام و مرام او بود كه امواج عظیم انسانی را در ایران طاغوت زده دهه ی 50 به شور و هیجان و خروش وا داشت.

مدیر کل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان افزود: به همین خاطر است که مقام معظم رهبری با انگشت نهادن بر این مهم‌، بارها متذكر شده اند که انقلاب اسلامی ‌و امام خمینی(ره) دو پدپده انفكاك ناپذیرند و  تحلیل انقلاب اسلامی ‌بدون شناخت شخصیت رهبر بزرگ آن ممكن نیست.

وی در تبیین دکترین سیاسی امام خمینی(ره)، گفت: امام(ره) در تعریف و تبیین اهداف انقلاب اسلامی‌ و ‌رهبری جریان مبارزه و مواجهه با قدرت‌‌‌‌‌های افزون طلب و تاكتیك ها و روش‌‌‌‌ های حفظ و استمرار دستاورد‌‌‌‌های انقلاب اسلامی‌، ‌دارای مکتب و دكترین سیاسی ویژه و منحصر به فردی بودند‌.

مدیر کل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، این دكترین را بر چهار رکن و پایه استوار دانست و بیان کرد: "مبانی استوار و خدشه ناپذیر وحیانی"، "ایمان و باور عمیق به تعالیم اسلام و امدادهای غیبی"، "اتكا و توكل راسخ بر قدرت لایزال الهی"‌ و "تكلیف مداری مطلق" اصول دکترین سیاسی امام خمینی(ره) را تشکیل می دهند.

وی در ادامه به تفاوت اصلی مکتب سیاسی امام(ره) با اندیشه های رایج سیاسی در غرب پرداخت و گفت: شما در اندیشه ‌‌‌‌های سیاسی غرب اگر چه اختلافات فراوانی می‌بیند، اما همه آنها در یك نقطه مشترك اند و آن نفی هویت دینی است؛ حال آن كه ویژگی بارز اندیشه ی سیاسی امام راحل، هویت دینی آن است كه آمد و اندیشه ای را فراتر از چهار چوب كلان اندیشه ی سكولار غربی مطرح كرد.

 حجت الاسلام صافی با بیان این که یکی از شاخصه های این هویت دینی همان اصل مترقی ولایت فقیه است، اظهار داشت: امروز ذهن اندیشمندان سیاسی و جامعه شناسان غربی را سخت به خود مشغول کرده است، در حالی که در کشور ما برخی دوستان کج فهم و یا نا اهلان مزدور، به شبهه افکنی در اطراف این اصل مشغول هستند.

 وی افزود: عده ای دیگر از کارشناسان غربی واقف به نا کارامدی و أفول نظام های سیاسی سکولار، در صدد تئوریزه کردن و بومی سازی این اصل در نظام های سیاسی خود هستند.

مدیر کل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: اگر فرد یا جریان سیاسی در تئوری سیاسی خود به فکر عبور از اندیشه امام(ره) باشد، هرچند از لفظ امام(ره) بسیار یاد و تمجید کند، این به معنای عبور از انقلاب و هویت دینی آن و در نتیجه به معنای نفی نظام ولایی و جمهوری اسلامی است و با هوشیاری مردم نباید به نهادهای قانون گذاری و تصمیم ساز راه پیدا کند.

 وی افزود: بر همین اساس است که طراح و معمار كبیر انقلاب اسلامی‌، همواره با تأكید بر پیوند عمیق و ناگسستنی انقلاب اسلامی ایران با آموزه ‌‌‌های اسلامی‌ و تعالیم دینی بر استثنایی بودن آن تأكید می‌نمودند‌ و در وصیت نامه ی خود نیز تأكید فرمودند که نباید شك كرد كه انقلاب اسلامی‌ از همه ی انقلاب ها  جداست.

313/38

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha