جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام دری نجف آبادی

حوزه/ امروز ۵ میلیارددلار از سرمایه این کشور هر ساله صرف خرید پوشاک ترکیه ای می شود که اکثر این پوشاک نیز به صورت قاچاق وارد کشور می شود و شرکت های نساجی و تولیدی لباس در ایران با صدها مشکل روبرو هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله دری نجف آبادی، امشب در مراسم چهلم حجت الاسلام و المسلمین قلی پور در حسینیه شهدای قم برگزارشد گفت: فاجعه منا، حادثه بسیار تلخی بود که همه ما این مساله را ناشی از غفلت و خامی و اهمال آل سعود می دانیم و وزارت خارجه ما باید این حادثه را دنبال کرده و با کمیته حقیقت یاب حقوق ملت ایران را استیفا کند.

وی افزود: کسانی که در این حادثه جان خود را از دست دادند در بهترین حالت از دنیا رفتند؛ زیرا با لباس احرام و با لب تشنه و در حال ذکر به دیدار خدا رفتند.

امام جمعه اراک گفت: یکی از مهمترین مسایلی که در کنار سادگی و صفای باطنی و اخلاص و اخلاق در وجود حجت الاسلام والمسلمین قلی پور خودنمایی می کرد، ذوق و دقت عالی ایشان در زمینه علمی بود؛ ایشان یکی از نادرترین افرادی بود که توانست کتبی چون مکاسب را تلخیص کند و به بهترین شکل این کتاب را دسته بندی کند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: امروزه حوزه علمیه ما به طلابی با ذهنیت خلاص و قدرت ذهن ایشان نیاز دارد، زیرا حوزه باید به بهترین شکل به سوالات و مسایل جهان اسلام و کشور پاسخ دهد.

وی گفت: اهمیت علم آموزی به حدی است که پیامبر اکرم(ص) فرمود، اگر عالمی یک برگ علمی از خود باقی بگذارد که چراغ راه مردم شود، همین یک برگ در قیامت بین  او و اعمالش قرار می گیرد و می تواند با این علم خود را نجات دهد.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به راهپیمایی دشمن شکن امروز ملت ایران بیان کرد: مردم ما در این روز وفاداری خود را به رهبر انقلاب و مراجع عظام تقلید و همچنین نظام اسلامی ثابت کردند؛ امروز ایران اسلامی و قم، اردوگاه مکتب اهل بیت(ع) است و این مکتب باید هر روز به رشد و توسعه خود ادامه دهد.

وی گفت: در هفتم اسفندماه نیز مردم ما باید با حضور حداکثری خود در انتخابات بهترین انتخاب را داشته باشند و نمایندگان نیز باید با یک رقابت اخلاقی زمینه اعتلای نظام اسلامی را توسعه دهند؛ همه نامزدهای مجلسین باید سعی کنند که زمینه بسیج عمومی را شکل دهند.

آیت الله دری نجف آبادی اظهارکرد: امروز کشور ما نیازمند یک مدیریت قوی است که چاره کار نیز با اهمیت دادن به مساله اقتصاد مقاومتی است؛ زیرا ایران در سالهای  64 تا 66 با بودجه بیست و چند میلیارددلاری با سخت ترین شرایط جنگی و تحریم و بمباران های شهرها و مناطق صنعتی و تجاری و نفتی اداره شد و قطعا این شرایط با آن دوران متفاوت است.

وی گفت: امروز ایران در اوج قدرت خود است و اجازه نداد که دشمنان سوریه را از محور مقاومت بگیرند و شهدای مدافع حرم نیز با نثار جان خود شیعیانی که چند سال در محاصره وحشتناک داعشیون حضور داشتند رانجات دادن و این مسیر نیز باید ادامه یابد.

آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: روحانیت در این شرایط نقش بسیار مهم به عهده دارد که این وظیفه همان وظیفه هدایتگری است، روحانیون باید تبلیغ کنند که چگونه باید اقتصاد کشور را از همین خانه ها و محله ها و کارگاه های کوچک توسعه داد و اینکه به مردم بگویند که چگونه باید کالای ایرانی را به خرید کالاهای خارجی ترجیح دهند.

وی گفت: اسف بار است که امروزه 5 میلیارددلار از سرمایه این کشور هر ساله صرف خرید پوشاک ترکیه ای می شود که اکثر این پوشاک نیز به صورت قاچاق وارد کشور می شود و شرکت های نساجی و تولیدی لباس در ایران با صدها مشکل روبرو هستند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهارکرد: باید این پول ها همه و همه وارد تولید شود، زیرا بدون اقتصاد مقاومتی نمی توانیم به موفقیت برسیم؛ به همین دلیل اگر بتوانیم سرمایه های کشور را با سرمایه های مولد مبدل کنیم و جوانان را از بیکاری نجات دهیم، می توانیم مسیر روشنی برای خود ترسیم کنیم که دیگر کسی نتواند ما را به این راحتی تحریم کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha