جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سید جلال حسینی - آستان قدس رضوی

حوزه/ معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی برنامه های فرهنگی و مذهبی حرم رضوی به مناسبت ولادت حضرت زینب (س) و آغاز برنامه های دهه فاطمیه را تشریح کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سیدجلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مشهد، درباره برنامه های حرم رضوی در هفته جاری گفت: پای منبر حرم، همراه با معارف رضوی عنوان برنامه ای است که به تبیین سیره و درسهایی از زندگی ائمه علیهم السلام به ویژه حضرت زهرا(س) و حضرت زینب (س) می پردازد .

وی ادامه داد: در ایام فاطمیه حجت الاسلام و المسلمین راشد یزدی درباره تبیین شخصیت حضرت زینب (س) به سخنرانی پرداخته و  سیره رفتاری حضرت زهرا(س) توسط حجت الاسلام و المسلمین امر الله گیوی نهاوندی در هفته جاری صبح و بعد از ظهر در رواق امام خمینی تبیین خواهد شد.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به برگزاری سخنرانی و بیان احکام ویژه خواهران در صبح بعد از ظهر در رواق های دارالحکمه و دارالاجابه حرم رضوی گفت: در هفته جاری، دست هایی رو به آسمان ، برنامه قرائت ، ادعیه، زیارات و ... توسط قاریان و مداحان کشوری برگزار می شود، همچنین، برنامه های قرآنی حرم رضوی با عنوان چند قدم در جاده معجزه شامل قرائت، تفسیر، تدبردر دارالقرآن کریم حرم رضوی برگزار می شود.

وی در بخش دیگری از این گفتگو به  اهمیت بیان احکام شرعی برای زائران و مجاوران حرم رضوی اشاره کرد و افزود: بیان مسائل احکام شرعی توسط بهترین مبلغان حوزه علمیه مشهد و قم در حرم رضوی قبل از نماز ظهر و پس از نماز مغرب با بررسی احکام زائر، پرکاربرد، معاملات، و اجتماعی بیان می شود.

حجت الاسلام و المسلمین سیدجلال حسینی با اشاره به ویژه برنامه های ولادت حضرت زینب (س) گفت: عوامل پایداری در سیره حضرت زینب (س) ، نقش خانواده و وراثت بر اخلاق از منظر قرآن  در مرکز پاسخگوی به سوالات دینی مدرسه "پریزاد" بررسی خواهد شد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha