پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
موسسه امام خمینی(ره)

حوزه/ مدیر پذیرش موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) از آغاز ثبت نام و پذیرش داوطلبان در ۱۳ رشته علوم انسانی مقطع کارشناسی این موسسه تا دهم اسفند ماه خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی عباسی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، اظهارداشت: مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) براساس مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با نظارت سازمان سنجش آموزش کشور از بین برادران و خواهران طلبه رسمی حوزه های علمیه، جهت تحصیل در علوم انسانی در مقطع کارشناسی به دو شیوه حضوری ویژه برادران و نیمه حضوری ویژه برادران و خواهران برای سال تحصیلی  95- 96 دانش پژوه می پذیرد.

وی با اشاره به اينکه آزمون ورودی کارشناسي در 13 رشته علوم انسانی برگزار مي شود، ادامه داد: پذيرش دانش‌پژوه مقطع کارشناسي ويژه طلاب سطح يک حوزه ‌های علميه در رشته های معارف اسلامی و اخلاق، ادیان، اقتصاد، تاریخ، حقوق، فلسفه، کلام، مدیریت، جامعه‌شناسی، روان‌شناسی، علوم‌تربیتی، علوم‌سیاسی و علوم‌قرآنی می باشد.

وی افزود: اتمام سطح يک حوزه علميه، اشتغال رسمی به تحصيل در حوزه، موفقيت در آزمون کتبی و مصاحبه از شرايط اختصاص پذيرش در آزمون ورودی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خميني (ره) است.

مديريت پذيرش موسسه با اشاره به مواد درسی و منابع آزمون اظهار داشت: مواد درسی و منابع آزمون پذيرش کارشناسی شامل؛ فقه (شرح لمعه ابواب: طهارت، صلاة، متاجر،اجاره،نکاح)، اصول فقه (اصول الفقه(مرحوم مظفر) جلد 1)، منطق (المنطق(مرحوم مظفر) 2)، ادبیات عرب (در حد سطح یک حوزه)، ادبیات فارسی (بربال قلم) و زبان انگلیسی (مقدماتی) می باشد.

حجت الاسلام عباسی با بیان اینکه داوطلبان خواهر تنها می توانند در هفت رشته ثبت نام کنند، افزود: دواطلبان خواهر می توانند برای حضور در رشته های تاریخ، فلسفه، کلام، علوم تربیتی، علوم سیاسی، علوم قرآنی و روانشناسی اقدام به ثبت نام کنند.

وی يادآور شد: ظرفیت در هر رشته در دوره حضوری حداقل 15 نفر و حد اکثر 20 نفر و در دوره نیمه حضوری حداکثر 30 نفر می باشد و متقاضیان برادر دوره حضوری می توانند قم یا یکی از واحدهای آموزشی موسسه در شهرستان‌های اصفهان، تهران، زنجان و آران وبیدگل را برای تحصیل انتخاب نمایند.

حجت الاسلام عباسی با اشاره به زمان و نحوه ثبت نام آزمون ورودی کارشناسي خاطرنشان کرد: داوطلبان شرکت در آزمون مي‌توانند تا تاريخ 10/12/93 با مراجعه به سامانه http://paziresh.iki.ac.ir ثبت‌نام نمايند.

لازم به ذکر است، زمان برگزاری آزمون جمعه 28 فروردين 1394 و در شهر قم ساختمان مرکزی موسسه امام خمینی(ره) می باشد و داطلبان جهت کسب اطلاعات بيشتر می توانند دفترچه آزمون را در سامانه پذيرش مؤسسه دريافت نمايند و یا با شماره های تماس با مديريت پذيرش قم 32113618- 32113628 سوالات خود را مطرح کنند.

انتهای پیام  313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha