پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
 محمد صادق كوشكي

حوزه/ کوشکی با تاکید بر این که امروز مطالبات داخلی و بین المللی از حوزه علميه وجود دارد، گفت: طلاب با تسلط به زبان هاي زنده دنیا، مي توانند در انتشار فرهنگ اسلامي تاثير گذار باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، محمد صادق كوشكي، عضو هيئت علمي دانشگاه تهران، در نشست تخصصي طلاب مدرسه علميه عباسقلي خان شاملو مشهد، با اشاره به تاثیرگذاری حوزه های علمیه در جامعه، اظهار كرد: امروز مطالبات داخلی و بین المللی از حوزه علميه وجود دارد كه حوزه بايد به آنها توجه ويژه اي داشته باشد .

وي، با اشاره به اينكه در مكتب اسلام، كتاب های هدايتگري موجود است كه با استفاده از آنها بيشتر مشكلات جامعه حل خواهد شد، اظهار كرد: طلاب با استفاده از اين منابع غني اسلامي و با تسلط به زبان هاي زنده دنیا، مي توانند در انتشار فرهنگ اسلامي تاثير گذار باشند.

عضو هيئت علمي دانشگاه تهران، با بيان اينكه حوزه‌هاي علميه سال‌هاست كه ممحض در فقه و اصول هستند، اظهار كرد: در حوزه‌هاي قديم، طلبه‌ها و علمايي همچون علامه طباطبايي تربيت مي‌شدند كه نيازهاي جامعه را درك و حل مي‌كردند، امروز نیز باید به این مهم توجه شود.

كوشكي، با بيان اين كه تاريخ اسلام، يكي از موارد مورد نياز مردم است، ابراز كرد: اگر قرار باشد افرادي كه تربيت ‌يافته حوزه نيستند، به‌ جاي طلاب وارد اين عرصه شوند، خروجي‌ كار، احتمالا مجاهدين خلق ديگري خواهد بود.

وي، علاقه و ميزان انگيزه طلاب و علماي قديم را رمز موفقيت آنها دانست و افزود: طلبه بايد علاقه خود را در زمينه هاي مختلف نياز جامعه و نسل جوان پيدا كند و وقت اضافه خودش را صرف آن نمايد.

عضو هيئت علمي دانشگاه تهران با اشاره به اينكه موضوع خانواده و مشاوره هاي كاربردي در خصوص آن، بسيار مورد نياز جامعه است، تصريح كرد: درست است كه خانواده با يك مسأله فقهي شكل مي‌گيرد، اما ادامه آن مبتني بر اخلاق، روان‌شناسي، علوم اجتماعي و ... است كه اعضاي خانواده نياز دارند در اين مسير با مشاوره هاي كاربردي اسلامي، همراهي شوند.

کوشکی در پایان به آمار بالاي طلاق در تهران اشاره كرد و گفت: اگر طلاب وارد عرصه مشاوره نشوند، اين مشكل به شهر هاي ديگر نيز سرايت خواهد كرد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha