شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سید نزار هاشم حبل المتین تولیت آستان مقدس علوی

حوزه / سید نزار هاشم حبل المتین تولیت آستان مقدس علوی نسبت به تهدیدهای جهانی شدن فناوری از جمله شبکه‌های اجتماعی به جوانان هشدار داد و از آن‌ها خواست تا تاریخ اهل بیت(علیهم السلام) را مورد مطالعه قرار دهند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، جمعی از جوانان و دانشجویان عراقی که به زیارت امیرالمومنین علی علیه السلام مشرف شده بودند، با تولیت آستان مقدس علوی دیدار و گفت و گو کردند.

حجت الاسلام سید نزار هاشم حبل المتین در این دیدار توصیه ها و ارشاداتی را به جوانان دانشگاهی ارائه و نسبت به تهدیدهای جهانی شدن فناوری از جمله شبکه‌های اجتماعی هشدار داد و از آن‌ها خواست تا تاریخ اهل بیت(علیهم السلام) را عموما و تاریخ امیر المؤمنین علی (علیه السلام) را خصوصا مورد مطالعه قرار دهند.

وی خاطر نشان کرد: در تاریخ زندگانی و معارف ائمه علیهم السلام مسائل بسیار مهم و درس‌ها و عبرت‌هایی وجود دارد که از آنها می توان در حل مشکلات کمک جست و از آن جمله کتاب نهج البلاغه است که یک اصل و منبع اساسی در حل مشکلاتمان به شمار می رود.

کتاب های دینی، آرامش بخش دلهاست

تولیت آستان مقدس علوی به جوانان توصیه کرد که به کتاب خدا، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و کتاب‌هایی  حاوی احادیث اهل بیت عصمت وطهارت توجه وعنایت داشته باشند و افزود: در این کتاب ها درس‌های تربیتی و عبرت‌های فراوان وجود دارد که آرامش بخش دلهاست و غذای روحی و معنوی است که در شکل‌گیری ساختار فرد و پویایی در جامعه نقش دارد.

وی در پایان، جوانان و دانشجویان را به همکاری مشترک بین دانشگاه‌های عراق برای تلاش در جهت ساختن کشوری آباد فراخواند.

تشرف دانشجویان عراقی به زیارت امیرالمومنین علی علیه السلام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha