چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
تجمع موافقان و مخالفان اسلام در انگلستان

حوزه / هافینگتون پست با اشاره به دو تجمع اسلامی و ضد اسلامی در انگلستان نوشت: در حالی که حامیان اتحادیه دفاع انگلیس شعارهایی بر ضد مسلمانان سرمی‌دادند، مسلمانان حاضر در تجمع مقابل در عملی نوع‌دوستانه اقدام به پخش غذای رایگان و نوشیدنی در بین حاضرین و عابران کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» به نقل از هافینگتون پست، حدود دویست نفر از حامیان گروه افراطی و نژادپرست "اتحادیه دفاع انگلیس" تجمعی ضداسلامی در منطقه پرستون در شهر لانکاشیر انگلستان برگزار کردند و همزمان چند صد نفر از مسلمانان این منطقه هم در مقابله با تجمع افراط‌گراها، اقدام به راهپیمایی در محل کردند.

دو گروه با موانعی از هم جدا شده بودند و تعداد قابل توجهی از نیروهای پلیس برای جلوگیری از ایجاد درگیری در محل تجمع دو گروه مخالف حضور داشتند.

در این میان، نکته قابل توجه این بود که در حالی که حامیان اتحادیه دفاع انگلیس شعارهایی بر ضد مسلمانان سرمی‌دادند، مسلمانان حاضر در تجمع مقابل در عملی نوع‌دوستانه اقدام به پخش غذای رایگان و نوشیدنی در بین حاضرین و عابران کردند.

علاوه بر عکس‌العمل صلح‌آمیز و انسان‌دوستانه مسلمانان در برابر شعارهای ضداسلامی و تحریک‌آمیز افراطیان نژادپرست، نکته‌ای که در این تظاهرات‌‌‌ مورد توجه خبرنگاران قرار گرفت عدم بومی بودن تظاهرکنندگان ضداسلام بود. یکی از خبرنگاران حاضر در محل در این باره نوشت: در جمع حامیان دفاع انگلیس، زنی پلاکاردی در دست داشت که روی آن نوشته بود: "قبل از این که اسلام ما را از هم جدا کند پرستون جامعه‌ای متحد بود"، اما وقتی از او خواستم که پرستون قبل از ورود اسلام را توصیف کند اعتراف کرد که از لیورپول آمده و نمی‌داند پرستون قبل از اسلام چگونه بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha