جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
علوی مهر انجمن قرآن پژوهی حوزه

حوزه / مدیر انجمن قرآن پژوهی حوزه خاطرنشان کرد: دعوت از تمام مفسران سراسر کشور و بررسی تفاسیر و شخصیت آنها و معرفی در یک یا چند جلد از جمله فعالیت های ارزشمندی است که در این انجمن انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین علوی مهر مدیر انجمن قرآن پژوهی حوزه در دهمین مجمع عمومی این انجمن در دبیرخانه انجمن های علمیه حوزه که شب گذشته برگزار شد گفت: اعضای هیئت مدیره منتخب این انجمن  سعی کردند در این مدت روند اجرایی این انجمن را به بهترین شکل هدایت کنند.

وی افزود: در بخش نشست های علمی، 10 نشست علمی در این مدت برگزار شده است که برخی از این نشست ها با محوریت همایش های تخصصی برگزار شد و موضوع برخی دیگر از این نشست ها شامل نشست نقد کتاب، مبانی پیشرفت و فرهنگ پیشرفته از منظر قرآن، نشست قرائت پژوهی( با حضور قاریان مصری)، نگاه عقلانی به آیات خلود، زن در تفسیر نمونه، نقد دایره المعارف قرآن و... بود.

علوی مهر بیان کرد: نشست علمی دیدگاه های علمی تفسیری ائمه اطهار(ع)، دیدار با آیت الله العظمی مکارم، برگزاری جلسه با رییس دفتر تبلیغات اسلامی پیرامون برگزاری همایش ویژه آیت الله قرشی از دیگر فعالیت های این انجمن بوده است.

این استاد حوزه اظهارکرد: فراخوان جذب مقالات پیرامون تفسیر استاد قرشی در سایت این انجمن انجام شده است؛ این همایش خرداد ماه سال آینده برگزار می شود و یک سایت مستقلی نیز توسط دانشگاه علوم و معارف ایجاد شده است تا به جذب مقالات بپردازد.

مدیر انجمن قرآن پژوهی حوزه خاطرنشان کرد: تفاهم با دبیرخانه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، مرکز خدمات حوزه، دانشگاه علوم و معارف و مجتمع امام خمینی، معاونت پژوهش و معاونت قرآن و عترت، مرکز تخصصی تفسیر و....؛ همکاری در برگزاری همایش الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و همکاری در برگزاری همایش علامه بلادی در بوشهر، همکاری در برگزاری همایش بین المللی قرآن و امام خمینی(ره)، از جمله فعالیت های این انجمن بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین علوی مهر بیان کرد: پیگیری طرح ممیزی قرآن پژوهی، تدوین کتاب جریان شناسی تفاسیر در دوران معاصر، تالیف 5 مقاله علمی پژوهشی، تشکیل کارگروه نکوداشت، شرکت در نمایشگاه قرآن از جمله فعالیت های این انجمن بوده است که در همین زمینه در هفته پژوهش این انجمن به عنوان یکی از انجمن های موفق پژوهشی در حوزه انتخاب شد.

وی اظهارکرد: تلاش در زمینه تایید مجوز مجله علمی پژوهشی و کسب مجوز علمی پژوهشی در مجله «امام مبین»، از دیگر فعالیت های این انجمن بوده است که امیدواریم به زودی این مجله ارایه دهنده بهترین آثار تخصصی حوزه در عرصه قرآن پژوهشی باشد.

مدیر انجمن قرآن پژوهی حوزه خاطرنشان کرد: دعوت از تمام مفسران سراسر کشور و بررسی تفاسیر و شخصیت آنها و معرفی در یک یا چند جلد از جمله فعالیت های ارزشمندی است که در این انجمن انجام خواهد شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha