جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ مراسم ختم صبیّه آیت الله العظمی گلپایگانی (ره)

حوزه/ مراسم بزرگداشت درگذشت صبیه مرحوم آیت الله العظمی گلپایگانی در مسجد امام حسن عسکری علیه السلام قم و با حضور آیت الله العظمی صافی گلپایگانی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام  والمسلمین صالحی خوانساری در این مراسم در سخنانی خود شناسی را در طول زندگی اسلامی دانست و اظهار داشت: انسان در این عالم هستی موجودی است ناشناخته که باید برای درک بهتر معارف الهی  خود را بشناسد، چرا که موجب می شود ارزش و وضع زندگی بهتر باشد.

وی در بیان روایتی از امام صادق علیه السلام اظهار داشت: در بیان مقام و منزلت دختر، تعبیرات زیادی آمده است،  این که دختر را حسنه می نامند و پسر را به عنوان نعمت نام می برند؛ اما در مرزبندی این دو مقام با توجه به روایات می توان بیان کرد که در طی حسنه ثواب محقق می شود؛ اما در مقام نعمت سوال برای صاحبش پدید می آید، لذا خود این امر نشان از اهمیت و جایگاه ویژه دختر در اسلام می باشد.

خطیب حوزه ابراز داشت: در طول زندگی دختر زمانی همسر یک خانواده می شود که رسالت های خطیری در رساندن این خانواده به معارف حقیقی الهی و اسلامی دارد؛ چرا که این همسر روزی مادر خواهد شد و باید بدانیم که کلمه «ام» در قرآن و مباحث دینی ما دارای جایگاه ویژه ای می باشد، پس باید حریم این مقام حفظ شود و هرکسی لیاقت این نام را ندارد که آن را برخود بگذارد.

وی در ادامه افزود: در قرآن کریم در  6 جا سفارش شده است که به  پدر و مادر نیکی کنیم  اما در 2 جا فقط صرف مقام و فضیلت مادر را بیان فرموده،  وضع حمل مادر و شیر دادن مادر را به عنوان فضیلت عنوان کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین صالحی خوانساری در پایان خاطر نشان ساخت: کلید قفل بسته دنیا و آخرت ما والدین بخصوص مادر می باشد. که باید در حفظ حریم و مقام آنها سعی و تلاش کنیم و لحظه ای خاطر آنها را نرنجانیم چرا که سبب سلب توفیقات بسزایی در زندگیمان خواهد شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha