دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
حجت الاسلام محمد حسین مردانی - چهارمحال و بختیاری

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری گفت: مبلغین با عنایت به اثرگذاری و جامعه مخاطب که دارند، باید احکام و مفاهیم دین مبین اسلام را پیرامون طبیعت برای مردم تبیین کنند.

حجت الاسلام محمد حسین مردانی، معاون تبلیغ استان چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در شهرکرد، منابع طبیعی را سرمایه ملی یک کشور دانست و اظهار کرد: حراست از منابع طبیعی یک امر ضروری است که مبلغین باید در فرهنگ سازی این امر تلاش کنند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر این که "مسئله محیط زیست، مسئله این دولت و آن دولت نیست، مسئله این شخص و آن شخص نیست، بلکه موضوعی کشوری و ملی است که باید برای حل مشکلات مرتبط با آن همه دست به دست یکدیگر دهند" ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن فصل بهار و آغاز مسافرت ها، لزوم تلاش همه نهادهای مربوطه برای حفظ این سرمایه ملی احساس می شود.

حجت الاسلام مردانی افزود: با توجه به مساحت جنگل‏هاى طبیعی استان که در حدود 307 هزار هكتار است  و بیش تر در مناطق بازفت، اردل، لردگان، دوراهان و فلارد كانون‏هاى این نوع پوشش می باشد، همکاری مبلغین این مناطق از استان ضروری به نظر می رسد.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) مبنی بر این که، "شکستن شاخه ی درختان، مانند شکستن بال فرشتگان است" تصریح کرد: مبلغین با عنایت به اثرگذاری و جامعه مخاطب که دارند، باید احکام و مفاهیم دین مبین اسلام را پیرامون طبیعت برای مردم تبیین کنند.

وی در پایان با اعلام رضایت از آمادگی اداره کل منابع طبیعی استان گفت: برای مبلغین استان جلسات متعددی در این خصوص نظر گرفته شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha