سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
حجت الاسلام نجفی روحانی

نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق با توصيه به دانشجويان درخصوص انتقال درس‌ها و عبرت‌هاي عاشورا و كربلا به دانشگاه و بطن جامعه از آن به عنوان ارمغان و سوغات ارزشمند اين سفر ياد كرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»به نقل از پایگاه حج، حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني، نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق در هجدهمين گردهمايي زائران دانشجوي ايراني در كربلا، طي سخناني با بيان اين كه كربلا محل ماندن و رفتن، ريزش و رويش است، دانشجويان را به تأمل و تفكر در واقعه عاشورا فراخواند و برلزوم عبرت گيري از جريان عاشورا تاكيد كرد.

وي كربلا را محل آزمايش و صف آرايي نور و ظلمت عنوان كرد و گفت: در اين صف آرايي، صف حسينيان تمام زيبايي ها و ارزش‌هاي الهي را متجلي ساخت و به نمايش گذاشت و صف يزيديان تمام زشتي‌ها و رذائل را ارائه كرد.

حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني، كربلا را محل صف آرايي اسلام علوي و اموي توصيف كرد و بيان داشت: زر و زور و تزوير شاخصه‌هاي اسلام اموي هستند در حاليكه اسلام علوي براساس خدا محوري، عدالت خواهي و ظلم ستيزي بنيان گذاشته شده است.

نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق همچنين تصريح كرد: اسلام آمريكايي تداوم اسلام اموي و اسلام علوي تداوم اسلام ناب محمدي است.

وي در ادامه تفرقه و اختلاف را مهمترين مشكلات جهان اسلام دانست و افزود: امروز تكفيري‌ها و داعشي‌ها همان اسلام اموي و آمريكايي را منصه ظهور رسانده اند كه اگر اين افراد زمان امام حسين(عليه السلام)) بودند همانگونه كه حضرت با يزيديان جنگيدند با اينها نيز مقابله مي‌كردند.

حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني با اشاره به صفات كمال اصحاب و ياران امام حسين(عليه السلام) بصيرت، ولايت مداري، وفا، ادب، ايثار و فداكاري را از ويژگيها و صفات برجسته آنان برشمرد و اظهار داشت: همه زائرين به ويژه دانشجويان و زائرين جوان بايد اين صفات را در خود تقويت نموده و با اين عمل خود را به امام حسين(عليه السلام)) و اصحاب ايشان نزديكتر نمايند.

وي در بخش پاياني سخنان خود در جمع زائرين دانشجو، كربلا را محل آزمايش و امتحان بزرگ خداوند عنوان كرد و گفت: خداوند همه را امتحان مي‌كند و در كربلا عده‌اي از اين آزمايش سربلند بيرون آمدند و به اوج كمال رسيدند و عده اي ولايت گريز و ولايت ستيز شدند و از صحنه نبرد يا فرار كردند و يا با حجت خدا جنگيدند و در اين امتحان شكست خوردند.

نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق با توصيه به دانشجويان درخصوص انتقال درس‌ها و عبرت‌هاي عاشورا و كربلا به دانشگاه و بطن جامعه به عنوان ارمغان و سوغات ارزشمند اين سفر، بيان داشت:بزرگترين ارمغان اين سفر معنوي انتقال درسها و عبرتهاي عاشورا و الگوپذيري از سيدالشهدا(عليه السلام) و اصحابشان است كه اميدواريم در بازگشت سفيري براي اهل بيت عليهم السلام در دانشگاههاي خود باشيد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha