پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله سید محمد حسینی زنجانی

حوزه/ استاد حوزه علمیه مشهد، شناخت و آشنایی با معارف الهی را زیربنای اخلاق را دانست و گفت: انسان باید شیطان درون را بشناسد تا بتواند با آن مقابله کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت الله سیدمحمد حسینی زنجانی، در همایش سالانه اساتید تربیتی المصطفی مشهد، با بیان این که اخلاق بدون جهان بینی امکان ندارد، ابراز داشت: استادان اخلاق برای این امر ابتدا باید تفکر را که شاکله اصلی است، تبیین کنند.

وی، شناخت و آشنایی با معارف الهی را زیر بنای اخلاق دانست و افزود: اساس دین، توحید و عقل است و باید در راستای خداشناسی و اتصال به خدا تقید داشت.

استاد حوزه علمیه مشهد با توجه دادن به دو ثقل قرآن و عترت، یادآور شد: مسئله معارف و اصول به عنوان غذای روح بوده و همان طور که انسان باید غذای سالم بخورد، علم و دانش هم که غذای روح است، طبق فرمایش امام معصوم(ع) می بایست، سالم باشد.

وی با بیان اینکه انسان باید شیطان درون را بشناسد، تا بتواند با آن مقابله کند، تصریح کرد: باید خود را در در محضر الهی بدانیم و اگر این گونه باشیم، گناه نمی کنیم.

آیت الله حسینی زنجانی در پایان خاطر نشان کرد: اگر انسان بی هدف باشد، زندگی و اخلاق ثمره ای نخواهد داشت، به همین منظور، هرچه خدا باوری انسان بیشتر باشد، به هدف نزدیک تر می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha