جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام صالحی خوانساری

حوزه/ مراسم چهلم روز درگذشت آیت الله ثابتی همدانی با حضور علما، طلاب و اقشار مختلف عالم پرور شهر مقدس قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین صالحی خوانساری در این مراسم که در مسجد سید الشهداء (ع)قم برگزار شد، به سیره شخصیتی آیت الله ثابتی، اشاره نمود و تصریح کرد: آیت الله ثابتی ضمن تأکید بر ابعاد علمی شخصیتی خویش، از شخصیتی قرآنی و اخلاقی برخوردار بودند.

 وی با تأکید بر این که آیت الله ثابتی ضمن تمسک به اخلاق اسلامی در گفتار خود دقت بسزایی داشت، یادآور شد: ایشان همواره سعی می نمود تا مبادا موجب رنجش خاطر دیگران شود؛ این امر را می توان از فضایل نیک و الهی این عالم بزرگوار عنوان کرد.

سخنران این مراسم غبطه انبیا و شهداء به منزلت عالمان را از بارزترین جایگاه های شخصیتی علمای دین عنوان کرد و ابراز داشت: برای شناخت منزلت و جایگاه وجودی عالمان دین، باید به چرایی غبطه انبیاء به جایگاه والای این بزرگواران توجه نمود.

وی غبطه انبیای الهی، به جایگاه علمان دین را به معنای شعف و خوشحالی ایشان عنوان کرد و یادآور شد: بر اساس روایات اسلامی، عالمان دین به وسیله منبری از نور بالا رفته، در اخرت از درجاتی والاتری برخوردار خواهند بود.

حجت الاسلام و المسلمین صالحی خوانساری با بیان این که عالمان دین ضمن حیرت انگیزی و ایجاد محبت در میان بندگان الهی، ایشان را به سمت قرب الهی رهنمون می سازند، اذعان داشت: عالمان دین، خداوند متعال را در نزد بندگان محبوبتر می ­سازد.

وی با اشاره به این که تأثیرات علما بر دنیای کنونی قراتر از عالم خاکی است، افزود: علما فراتر از نظام هستی عمل نموده، عالم ماده را به عالم تجرد و عالم عرش مرتبط می سازند.

این استاد حوزه آشنا نمودن مردم با خیر و بدی ها را از مهمترین ابزارهای تخصصی علمای دین عنوان کرد و اذعان داشت: علمای دین با پیگیری فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر، همواره مردمان را به سوی محبت الهی جذب می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین صالحی خوانساری در پایان ضمن تأکید بر بیان معارف اهل بیت(علیهم السلام)، در مجالس و مراسم ها، اظهار داشت: همواره باید در معاشرت با اشخاص، با کسی که ما را به یاد خدا می اندازد، اهتمام داشته باشیم. در مقام سخن گفتن باید به کسی که افزایش دهنده علم آدمی است، توجه نموده، در مقام هم نشینی نیز به منظور تأثیرپذیری هرچه بیشتر، با فردی که اعمال الهی دارد نشست و برخواست داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha