پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام رضوی اردکانی

حوزه/ امام جمعه موقت شیراز با تاکید اهمیت تبلیغ در مبانی دینی گفت: روحانیون در ایام تعطیلات از تبلیغ چهره به چهره غافل نشوند.

حجت الاسلام رضوی اردکانی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در شیراز، یکی از دستورات اخلاقی در اسلام را صله ارحام بیان کرد و اظهار داشت: در صله ارحام و دید و بازدیدها مردم علاوه بر اینکه از حال همدیگر باخبر می شوند، می توانند با همکاری یکدیگرمشکلاتشان را برطرف کنند.

امام جمعه موقت شیراز خاطرنشان کرد: در ایام تعطیلات عید، توجه ها بیش از پیش معطوف همدیگر می شود و بهتر از حال و احوالات آشنایان باخبر می شویم که این یکی از ویژگی های بسیار مهم عید نوروز است.

وی تصریح کرد: بیشتر رفتارهایی که در ایام نوروز انجام می شود از نظر اسلام حسنه است.

حجت الاسلام رضوی اردکانی، در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص رسالت روحانیت و طلاب در ایام نوروز مبنی بر تبلیغات و آثار چهره به چهره امر تبلیغ اظهار داشت: این رسالت به عنوان یک سنت دیرینه ای است که از سال های پیش تاکنون به همراه روحانیت و طلاب بوده است.

وی افزود: در زمان های قدیم به دلیل نبود امکانات کافی طلاب و روحانیت مجبور بودند سفر کنند و یا نهایتا از طریق نامه با مردم در ارتباط بودند.

عضو جامعه روحانیت شیراز خاطرنشان کرد: چه در گذشته و چه اکنون تبلیغ چهره به چهره دارای جایگاه ویژه ای است و از لحاظ روان شناسی و جامعه شناسی نیز بهترین نتیجه را در پی داشته و همواره تأثیر بسزایی دارد.

حجت الاسلام رضوی اردکانی به وظیفه شرعی که بر عهده طلاب و فضلای حوزه ها است اشاره کرد و گفت: تفسیر دین و ابلاغ آنچه قرآن گفته رسالت مهمی است که روحانیت در ایام تعطیلات بیشتر و بهتر می توانند به این امر بپردازند؛ البته در ایام نوروز به دلیل برنامه های دید و بازدیدی که مردم دارند ظرفیت تبلیغ به اندازه باقی ایام نیست لیکن حضور طلاب در روستاها و مکان های مختلف خود نیز می تواند جهت مناسبی به دید و بازدیدهای نوروزی بدهد.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha