سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام ستار علیزاده - اوقاف  مازندران

حوزه/ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با تاکید بر ضرورت توسعه گردشگری فرهنگی، از همکاری ۲۲۰ روحانی در اجرای طرح آرامش بهاری در این استان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران  صبح امروز در جلسه هماهنگی طرح آرامش بهاری به ظرفیت های بالای مازندران برای توسعه و رونش گردشگری مذهبی اشاره کرد و گفت: وجود بیش از هزار و 300 امامزاده و بقعه متبرکه ظرفیت بسیار مناسبی را برای توسعه و رونق گردشگری فرهنگی فراهم کرده است.

وی با بیان این که امامزادگان مکان بسیار مناسبی برای ترویج مفاهیم قرآنی و الهی هستند، گفت: امامزادگان و بقاع متبرکه از ظرفیت عظیم معنوی برخوردارند و باید از این ظرفیت به شکل صحیح و شایسته ای استفاده شود.

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که باید از ظرفیت های مردمی و منطقه ای برای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی استفاده شود، افزود: توسعه فرهنگی همواره باید به عنوان اصلی اساسی و مهم مورد توجه قرار گیرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران تصریح کرد: تبدیل امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی نیازمند ساماندهی فعالیت ها در این عرصه است که باید با برنامه ریزی مدون و سازمان دهی شده در این راستا حرکت کرد.

حجت الاسلام علیزاده در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای طرح آرامش بهاری همزمان با تعطیلات عید نوروز در 250 امامزاده و بقعه متبرکه استان خبر داد و گفت: بیش از 220 روحانی اعزامی از قم در اجرای این طرح همکاری و مشارکت دارند.

وی با بیان این که در حاشیه این طرح 64 خیمه معرفت نیز در بقاع متبرکه شاخص استان برپا خواهد شد، تصریح کرد: برپایی این خیمه ها بستری برای تقویت معرفت دینی در نسل جوان جامعه خواهد بود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha