پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام علي رضا احمدي قره زاغ

مسئول واحد پاسخگويي و مشاوره حرم مطهر گفت: روزانه ۵۵ استاد در ۱۸ نقطه حرم مطهر و اطراف آن حضور دارند و بیش از بر ۳۶۰ نفر ساعت به پاسخگويي شرعي و اعتقادي و تصحيح قرائت نماز و مشاوره می پردازند و به سوالات و نيازهاي معارفي زائران پاسخگو هستند .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام علي رضا احمدي قره زاغ در گفت و گو با پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گزارشی از فعاليت هاي واحد پاسخگويي و مشاوره حرم مطهر در ايام نوروز ارائه داد.
وی با اشاره به برگزاري 27 نشست برنامه ريزي و هماهنگي لازم ویژه ايام نوروز گفت: برای ارائه هرچه بهتر خدمات، نشست هایی با مسئولان اداره کل تبليغات اسلامی استان قم و اداره کل اوقاف و امور خیریه و نشست هایی نیز در درون آستان مقدس با معاونت فرهنگي، مدیریت روابط عمومي و تبليغات، مدیریت پاسخگويي و مشاوره و مديريت قرآن و معارف آستان برگزار شد.
مسئول واحد پاسخگويي و مشاوره حرم مطهر ادامه داد: در این راستا چهار پايگاه پاسخگويي شرعي با حضور 12 کارشناس دینی در صحن جامع فاطمي، صحن جواد الائمه علیه  السلام، ميدان آستانه و پاركينگ زائر (جنب مسجد امام حسن عسگري عليه السلام) با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی راه اندازی شد.
وی با اشاره به راه اندازي يك پايگاه مشاوره و پاسخگویی با اداره کل اوقاف و امور خیریه در نمایشگاه فاطمی اظهار داشت: در این پایگاه ها کارشناسان صبح ها از ساعت 8:30 الي 14:30 و در شيفت عصر از ساعت 16:30 الي30 :20 حضور دارند.
حجت الاسلام احمدی ادامه داد: دفتر پاسخگویی در شبستان امام خمینی(ره)(هشتی) از ساعت 6 الي 24، دفتر پاسخگويي در صحن امام رضا عليه السلام صبح ها از ساعت 9 الي 13 و عصر ها 16 الي 22، دفتر پاسخگويي شرعي شبستان امام خمینی(ره) (به طرف ضريح مطهر) و دفتر پاسخگويي شبستان نجمه خاتون(س) از ساعت 10الي 15 و 16 الي 22 آماده خدمت رسانی به زائران می باشد.
وی درباره دفاتر پاسخگويي اعتقادي اظهار داشت: این دفاتر در ورودي شبستان امام خمینی(ره) به طرف ضريح مطهر و شبستان نجمه خاتون(س) و دفاتر تصحيح قرائت نماز نیز در ورودي شبستان امام خمینی(ره) به طرف ضريح مطهر، شبستان نجمه خاتون(س) و صحن جامع فاطمي (نمايشگاه فاطمی از ساعت 10 الی 15 و 16 الی 22 فعال می باشند.
مسئول واحد پاسخگويي و مشاوره حرم مطهر خاطرنشان کرد: در ایام نوروز ميز هاي سيار زندگي بهشتي (ارائه مشاوره) در شبستان امام خميني(ره) جنب درب 8 و دفتر مشاوره با چهار استاد به صورت همزمان در دو شيفت صبح  ويژه خواهران و عصر ويژه برادران در صحن صاحب الزمان(عج) حرم مطهر بالاي درب 18 فعال  است.
وی با اشاره به استقبال گسترده زائران و مجاوران حضرت فاطمه  معصومه سلام الله علیها از برنامه پاسخگويي حرم مطهر گفت: این برنامه ها طی سال در حال برگزاری است که در ایام نوروز با توجه به گستردگی حضور زائران به صورت جدی تر و گسترده تر برگزار می گردد.
حجت الاسلام احمدی در پایان افزود: روزانه 55 استاد در 18 نقطه حرم مطهر و اطراف آن حضور دارند و بیش از 360 نفر ساعت به پاسخگويي شرعي و اعتقادي و تصحيح قرائت نماز و مشاوره مشغول هستند و به سوالات و نيازهاي معارفي زائران محترم پاسخگو هستند.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha