سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
ایوب رنجبری

حوزه/ امام جمعه ماکو با اشاره به نقش طلاب گفت: در ایام تعطیلات عید نوروز خیمه هایی در بعضی نقاط شهر برپا کرده و در آن طلاب و مبلغان دینی مشغول ارائه مشاوره و پاسخگویی به سوالات شرعی مسافران نوروزی خواهند شد.

حجت الاسلام و المسلمین ایوب رنجبری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اشاره به آثار اجتماعی تبلیغ چهره به چهره اظهار داشت: در کنار تمام ويژگي­هايي که مقام معظم رهبري براي تبليغ چهره به چهره قائل هستند و بر اهميت آن پاي فشاری می کنند، در وهله اول به بستر آماده جهت انجام اين شيوه تبليغي اشاره مي‌کنند که به لحاظ شرايط تاريخي و سياسي بي‌بديل است.

وی افزود: تبليغ در حوزه‌هاي علميه، از پشتوانه هزارساله برخوردار است و از ويژگي‏هايي که مقام معظم رهبري بدان بارها اشاره کرده‌اند، تربيت خاص طلبگي مبلّغان بوده که به‌صورت خودجوش و بر حسب تکليف ديني و الهي به اين عمل مهم اهتمام مي‌ورزيدند.

امام جمعه ماکو تصریح کرد: دین مبین اسلام که نجات بخش مردم در جهان است، توسط پیام آوران راستین مبلغان دینی توانست در دل مردمان حق طلب جای بگیرد و امروز با وجود همه توطئه های ضد ارزشی و تلاش‌های دشمنان مشاهده می‌شود که مکتب اسلام در میان دل‌های آحاد مردم جای داشته و روز به روز بر عزت و عظمت آن افزوده می‌شود.

وی بیان داشت: در زمانه‌ای قرار گرفته‌ایم که پیچیده شدن مسائل زندگی از یک طرف و حساسیت روز افزون نقش‌های تربیتی از سوی دیگر سبب شده است که مبلغ مذهبی حداقل باید با تخصص مشاوره آشنا باشد.

حجت الاسلام رنجبری تصریح کرد: طلاب سربازان امام زمان (عج) هستند و حتی در ایام تعطیلات مسئولیت این قشر بیشتر از قبل می‌شود چرا که تبلیغات چهره به چهره باید حفظ شود لذا قصد داریم در ایام تعطیلات عید نوروز خیمه و چادرهایی در بعضی نقاط شهر برپا کرده و در آن طلاب و مبلغان دینی مشغول ارائه مشاوره و پاسخگویی به سوالات شرعی مسافران نوروزی باشند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha