پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام محمد محبی - حوزه قزوین

حوزه/ مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور قزوین شاخصه های سفر شاد و سالم را از نگاه اسلام تشریح کرد.

حجت الاسلام محمد محبی،مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور قزوین ، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»در قزوین، ضمن تبریک سال جدید گفت: امیدواریم در سالی که در پیش روی ماست برای ملت ایران که در تمام عرصه های نظام مقدس جمهوری اسلامی پیشرفت خوبی حاصل بود برای ملت ایران هم موفقیت در تمامی عرصه هاحاصل  شود.

حجت الاسلام محبی به ایام تعطیلات نوروز وسفرهای خانواده هابه اقصی نقاط کشور  بیان داشت: همه ساله در این ایام خانواده ها به اقصی نقاط کشور مسافرت می کنند که علاوه بر اینکه صله ارحام در این دیدارها تقویت می شودودیدار با پدرومادر که در روایات بسیار به آن تاکید فراوان شده است.که  بسیار اثر گزاراست.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور قزوین خاطرنشان کرد: مسافرت آثار روحی وروانی بسیاری داشته ودر اسلام هم بر امر سفر کردن بسیار تاکید فراوان شده است.

وی ادامه داد: سفر در اسلام به روح وروان انسان نشاط وشادابی می بخشد وآیادت نورانی در قران وجود دارد که انسانها را به مسافرت کردن تشویق نموده است که ما بیشتر باید با این آیات نورانی خداوند درقرآن آشنا باشیم وبیشتر در این آیات تدبر نماییم.

این استاد حوزه  به آثار  سفرخوب اشاره کرد وبیان داشت: سفرخوب سفری است که انسان باید نگاه مدبرانه ونگاه عبرت آموزی داشته باشد و در کنار این سفر بعد معنوی واعتقادی وشعائر اسلامی والهی توجه ویژه ای داشته باشد.

وی ضمن احترام به همنوع در سفرها را مورد تاکید قراردادوخاطرنشان کرد: در سفرها معمولا آنچه که با اهمیت است این است که بتوانیم صبوربوده ودر برخی از جاها مثل خیابانها واتوبانها به هم دیگر احترام کرده ومقررات راهنمایی و رانندگی را مراعات نموده که برای حفظ جان خود و خانواده می تواند حائز اهمیت فراوان باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha