جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سفیران آسمانی

حوزه/ معاون اداره کل ارشاد مازندران با اشاره به تلاش دشمنان نظام برای ضربه زدن به اعتقادات دینی نسل جوان گفت: کانون‌های فرهنگی مساجد می توانند با جذب جوانان، در کاهش این هجمه های فرهنگی غرب تأثیرگذار باشند.

حجت الاسلام محمد فوقی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران به برگزاری دومین دوره آموزشی "سفیران آسمانی" در شهر قم اشاره کرد و گفت: 85 نفر از ائمه جماعات مساجد استان در این همایش چهار روزه شرکت خواهند کرد.

وی به نقش مهم مساجد در عرصه های مختلف جامعه اسلامی اشاره کرد و با بیان این که مساجد زمینه ساز توسعه و گسترش فرهنگ و تمدن اسلامی هستند، افزود: این جامعیت با حضور امامت و پیشوایی روشن، فعال و زمان شناس محقق خواهد شد.

مسئول ستادهماهنگی و نظارت برکانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران از ائمه جماعات مساجد به عنوان سنگربانان فرهنگی مساجد یاد کرد و گفت: حضور روحانیت در مساجد، سبب رونق فعالیت‌های دینی و فرهنگی می‌شود.

وی با اشاره به تلاش دشمنان نظام برای ضربه زدن به اعتقادات دینی نسل جوان گفت: کانون‌های فرهنگی مساجد می توانند با جذب جوانان در کاهش این هجمه های فرهنگی غرب تأثیرگذار باشند.

حجت الاسلام فوقی با اشاره به ضرورت شناخت عرصه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در شرایط کنونی برای مدیریت در مسجد، اظهار داشت: برای تجهیز ائمه جماعات به سلاح معرفت و استدلال، بصیرت افزایی با محوریت مسجد طراز اسلامی امسال نیز ائمه جماعات استان در دومین دوره آموزشی سفیران آسمانی در قم حضور می یابند

مسئول قرآن و عترت حوزه علمیه مازندران از مساجد به عنوان بهترین پایگاه جهت ارتقای سطح دینی و فرهنگی جامعه یاد کرد و گفت: باید از ظرفیت های بالقوه مساجد در جهت تقویت باورهای دینی جامعه بیشتر استفاده شود.

وی به نقش مساجد در ساماندهی نیروهای انقلابی در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: مساجد همواره محل تجمع مدافعان انقلاب اسلامی بوده است.

معاون اداره کل ارشاد مازندران همچنین بر ضرورت به روز رسانی برنامه های دینی و فرهنگی مساجد تأکید کرد و بیان داشت: فضای مساجد باید به سمتی هدایت شود تا شاهد حضور مستمر و گسترده تر نسل جوان در این پایگاه مهم عبادی باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha