سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کد خبر: 376072
۲۲ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷
مدرسه عالی فقه و اصول

حوزه/ مدرسه عالی فقه و اصول از میان ممتازین حوزه طلبه می پذیرد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، مدرسه عالی فقه و اصول زیر نظر مدیریت حوزه علمیه استان قم، از میان ممتازین حوزه در راستای تربیت طلاب در دانش فقه و اصول در حد اجتهاد، پذیرش می‌نماید.

بر اساس این گزارش، قبولی در آزمون کتبی، قبولی در مصاحبه علمی و انگیزشی، تعهد به حضور تمام‌وقت در برنامه‌های مدرسه و عدم اشتغال در سایر مراکز علمی حوزوی و دانشگاهی از شرایط عمومی پذیرش در این مدرسه می باشد.

همچنین اتمام کامل سطح یک با حداقل معدل 18 (میانگین 6 پایه) و تعهد به تحصیل حداقل تا پایان دوره اول مدرسه از شرایط پذیرش در مقطع سطح اعلام شده است.

گفتنی  است علاقمندان تحصیل در مقطع خارج نیز باید شرایطی همچون: اتمام کتبی و شفاهی پایه 10 با حداقل معدل 16، تعهد به تحصیل حداقل تا پایان دوره اول خارج و تعمم دائم به لباس مقدس روحانیت را دارا باشند.

از اولویت‌های پذیرش در این مدرسه عالی: حافظان قرآن و نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه، داشتن سابقه علمی‌پژوهشی و داشتن سابقه تدریس معتبر می باشد.

«بهره‌مندی از اساتید مجرب و با سابقه جهت تدریس و مشاوره علمی»، «استفاده از  مکان علمی مناسب و کتابخانه ‌ تخصصی فقه و اصول»، «بهره‌مندی از کلاس‌های مهارت‌ محور و کارگاه‌های کارورزی استنباط‌ فقهی»، «امکان ادامه تحصیل در دوره ‌خارج(تخصصی)»، «استفاده از طلاب مدرسه جهت تدریس در حین تحصیل در سطح یک و بعد از اتمام دوره جهت تدریس سطوح عالی»، «کمک‌هزینه تحصیلی و معیشتی مناسب و استفاده از حمایت های مادی و معنوی دیگر»، «اختصاص سرویس ویژه جهت ایاب و ذهاب طلاب»، «امکان بهره مندی از خدمات فرهنگی و رفاهی ویژه طلاب و خانواده های آنان»، «برگزاری اردوهای علمی، زیارتی ویژه طلاب و خانواده های آنان» و «برخورداری از گواهی علمی اجتهادی پایان دوره» از مزایای حضور در این مدرسه عالی عنوان شده است.

یادآور می شود؛ مواد آزمون کتبی مقطع سطح: ادبیات عرب (صرف، نحو، بلاغت)، منطق، فقه (شرح لمعه) و اصول فقه مرحوم مظفر(در حدّ سطح 1) و همچنین مواد آزمون کتبی مقطع خارج، کفایتین و مکاسب می باشد.

ثبت نام از تاریخ 25/1/95 تا 5/2/95 از طریق مراجعه به پنل شخصی سامانه نجاح بوده و زمان آزمون کتبی: 9/2/95 می باشد.

همچنین زمان اعلام نتایج آزمون: 15/2/95 و زمان برگزاری مصاحبه علمی: 20/2/95 الی 30/2/95 خواهد بود.

در پایان خاطرنشان می شود: مکان برگزاری آزمون و مصاحبه علمی: مدرسه عالی فقه و اصول واقع در پردیسان، بلوار امام صادق (ع)، بلوار شهید مولوی، کوچه روبروی مسجد امام صادق (ع)، ساختمان مؤسسه امام صادق(ع)، طبقه دوم، مدرسه عالی فقه و اصول بوده و علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره های تلفن 02532812798- 09902369174 تماس حاصل نمایند.

 

 

 

     

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha