یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ایستاده در غبار

حوزه/ مدرس و منتقد حوزوی سینما و تلویزیون گفت: فیلم ارزشمند "ایستاده در غبار" با هوشمندی کارگردان و بهره گیری از شیوه ای متفاوت به اثری جذاب و دیدنی تبدیل شده که مخاطب را با خود همراه می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین عباس محسنی ،شامگاه  چهارشنبه  طی سخنانی در مراسم نمایش و نقد و تحلیل فیلم تحسین شده "ایستاده در غبار" که با حضور حوزویان در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، با اشاره به این که چندی پیش سالگرد شهادت سید مرتضی آوینی را پشت سر گذاشتیم، اظهار داشت: بعد از شهادت آوینی ، افرادی از نسل جوان راه فیلمسازی ایشان را ادامه داده و گروهی نیز در حوزه رسانه و مطبوعات تلاش کردند در این مسیر قرار بگیرند اما هیچ کدام از آن ها نتوانستند به توفیق او دست یابند.

وی افزود: در روایت فتح که شهید آوینی سنگ بنای را گذاشت و امروز برخی در حال تجربه کردن آن هستند، ضمن آن که محیطی مناسبی  در موسسه روایت فتح شکل گرفت، سال ها بعد پذیرای یک سری جوان شد و این نشان می دهد که راه و مرام این شهید والامقام همچنان ادامه دارد.

مدرس دانشکده صدا و سیما همچنین با اشاره به الگوگیری برخی از فیلمسازان جوان از سبک و سیره شهید آوینی به ویژه در حوزه فیلم های دفاع مقدسی ابراز داشت: در تکنیک فیلم برداری فیلم ایستاده در غبار ، کارگردان با راش هایی از دفاع مقدس روبرو بوده و توانسته به سبک مستندگونه بهترین استفاده را از صوت و تصاویر مربوط به آن دوران ببرد و فیلمی ارزشمند و تاثیرگذار بسازد.

وی گفت: البته محمد حسین مهدویان کارگردان این فیلم به سبک فیلم تلویزیونی سابق خود یعنی آخرین روزهای زمستان رفتار کرده و اثر را تولید نموده که در نوع خود شیوه ای متفاوت و جذاب است.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی همچنین افزود: موفقیت کارگردان و عوامل فیلم به گونه ای بوده که حتی کسانی که چندان افراد سینمایی نیستند نیز این فیلم مورد اقبال آن ها قرار گرفته است.

وی بیان داشت: از سویی کارگردان آگاهانه و هوشمندانه سعی کرده نوعی از فیلمبرداری را انتخاب کند که با ذهنیت جامعه از تصویری که از زمان جنگ باقی مانده ، مطابقت داشته باشد.

این کارشناس فیلم و سینماگفت: برخی از فیلمسازان در زمان جنگ، فیلم های مستند ساختند، اما تصاویر ماندگار ذهنی جامعه همین مجموعه روایت فتح است که شهید آوینی تولید کرد و در این آثار دوربین در صدد تحمیل خود در صحنه نیست، بلکه سعی دارد که به یکی از اجزایی که در حال وقوع است بدون دست بردن در ترکیب واقعه، تبدیل شده و حکم شاهد را داشته باشد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha