شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
محمد حسین مهدویان

حوزه/ کارگردان فیلم تحسین شده ایستاده در غبار تصریح کرد: امروز باید نگاه و رویکرد فیلمسازان جوان به دفاع مقدس نوین و متحول باشد تا بتوانند با مخاطب عام ارتباط لازم را برقرار کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، محمد حسین مهدویان، طی سخنانی در نشست نمایش و نقد و بررسی آخرین فیلمش "ایستاده در غبار" که با حضور حوزویان در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: سیر طبیعی فعالیت های فیلم سازی بنده در سال های اخیر ، ایجاب می کرد که در نهایت به سمت ساخت آثاری چون آخرین روزهای زمستان و ایستاده در غبار بروم و لذا موفقیتم در این باره خلق الساعه و چندان حاصل نبوغ نبوده است.

وی با اشاره به علاقه فراوانش به تاریخ از دوران نوجوانی و جوانی گفت: بنده در دوران دانشگاه به تدریج با شهید آوینی و آثار این متفکر بزرگ آشنا شدم و بعد از طریق ایشان با سینمای دفاع مقدس آشنا گشتم.

این کارگردان سینما همچنین با بیان این که سینمای جنگ در ایران از دهه شصت شکل می گیرد، افزود: جنگ در دهه 60 یک موضوع مهم اجتماعی است که در همه عرصه ها و شئون زندگی مردم اثر می گذارد، اما به اعتقاد بنده ایراد کار از روزی شروع می شود که فکر می کنیم جنگ تمام شد و از این به بعد یک سری بدنه سینمای جنگ شکل گرفت که برخی دچار کلیشه سازی شدند

وی بیان داشت: ما باید نگاهمان را به جنگ عوض کنیم چرا که جنگ در حال تبدیل به یک پدیده تاریخی است و ما در مقطع بعد از جنگ نیاز داشتیم که فیلمسازان نسل جدیدی بیایند در این راستا  نگاهشان را ارایه دهند.

مهدویان ادامه داد: زمانی فیلم سینمایی افق در دهه 60 بسیار پرمخاطب بوده است و ژانر دفاع مقدس بسیار طرفدار بوده اما بعد از جنگ امثال بزرگانی مثل حاتمی کیا که با هوش ترین فیلمسازان ما نیز هستند است  موضوعات زنده جنگ فیلم می سازند به عنوان مثال درباره جانبازان دفاع مقدس کار می کنند که می شود اثری بزرگ همچون آژانس شیشه ای .

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در دوره ای سینمای جنگ به یک سینمای سفارشی تبدیل می شود که مردم هم چندان با آن ارتباط برقرار نمی کنند.

کارگردان فیلم آخرین روزهای زمستان با اشاره به این که برای من ، پدیده جنگ یک مقوله بدون جغرافیا است، گفت: بنده با علاقه و از منظر تاریخی وارد فیلمسازی در حوزه دفاع مقدس شده و با موسسه روایت فتح آشنا شدم.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha