سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
اهتزاز پرچم فلسطین

حوزه / صدها نفر از مردم شهر کلیفتون واقع در ایالت نیوجرسی آمریکا بعد از ظهر روز یکشنبه روبروی ساختمان شهرداری این شهر تجمع کردند تا به اهتزاز درآمدن پرچم فلسطین را جشن بگیرند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از northjersey.com، صدها نفر از مردم شهر کلیفتون واقع در ایالت نیوجرسی آمریکا بعد از ظهر روز یکشنبه روبروی ساختمان شهرداری این شهر تجمع کردند تا به اهتزاز درآمدن پرچم فلسطین را جشن بگیرند. از این پس کلیفتون یکی از معدود شهرهای آمریکایی خواهد بود که پرچم فلسطین را به اهتزاز درمی‌آورد. از دیگر شهرهای ایالت نیوجرسی که پرچم فلسطین را به اهتزاز درآورده‌اند می‌توان به پاترسون و نورث برگین اشاره کرد که ماه گذشته پرچم فلسطین را نصب کرد. شرکت‌کنندگان در این مراسم با تکان دادن پرچم‌های کوچک فلسطین و آمریکا و تشویق مسئولین شهر، از آن‌ها به دلیل تلاش‌هایشان در احترام به پرچم کشور فلسطین قدردانی کردند. فریادهای اشتیاق در لحظه برافراشته شدن کامل پرچم به اوج رسید و صدها تن از مردم با شادی و اشتیاق از این لحظه تاریخی عکس گرفتند.

این مراسم با یک دقیقه سکوت برای کسانی که جان خود را در راه آزادی فلسطین از دست داده بودند آغاز شد و اعضای سازمان ضدصهیونیستی یهودیان نتورا کارتا نیز در این مراسم حضور یافتند.

لورن مورفی، از اعضای شورای شهر گفت: واضح است که پرچم فلسطین باید به احتزاز درآید زیرا فلسطینیان بخش مهمی از جامعه کلیفتون هستند. من از گروه آنان حمایت کرده و شهر ما باید به آن‌ها احترام بگذارد.

کن ابوعصاب، بنیانگذار سازمان مدنی اعراب آمریکایی نیز گفت: این مایه افتخار است. پرچم فلسطین برای مردم فلسطین ارزش زیادی دارد. ما تلاش داریم تا سال آینده شهرداری‌های شهرهای دیگر را نیز به لیست اهتزاز درآوردنگان پرچم فلسطین و احترام به ملت فلسطین اضافه کنیم.

این مراسم بسیار پرشور و سرزنده، با همکاری مرکز کمیته فلسطینیان آمریکایی و سازمان مدنی اعراب آمریکایی برپا شده بود، کودکان با صدای بلند می‌خندیدند و درحال دویدن پرچم‌های بزرگ فلسطین را در سرتاسر چمن‌های روبروی شهرداری برافراشته بودند. مردان نیز لباس‌هایی به رنگ سبز،سفید، سیاه و قرمز (رنگ‌های پرچم فلسطین) به تن داشتند. در این مراسم چند تن از مسئولین شهر کلیفتون و برگزارکنندگان مراسم به صحبت پرداخته و لحظه به احتزاز درآمدن پرچم فلسطین را تاریخی و به یادماندنی اعلام کردند. اعضای هیات آموزش و پرورش، شورای شهرستان، و اعضای هر دو سازمان جامعه فلسطینیان آمریکا و موسسه مدنی اعراب آمریکایی نیز در این مراسم صحبت کردند.

 یکی از اعضای مرکز جامعه فلسطینیان آمریکایی که بومی کلیفتون بود گفت: پدربزرگ و مادربزرگ من که در سال 1960 از فلسطین به آمریکا مهاجرت کردند هرگز تصور نمی‌کردند روزی پرچم فلسطین روبروی سالن شهرداری یک شهر آمریکایی به اهتزاز درآید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha