جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت: باید خبرگزاری حوزه به چند زبان اکتفا نکند و به زبان های مختلف پیام حوزه و معارف مکتب اهل بیت (ع) را به گوش جهانیان برساند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله حسینی بوشهری پیش از ظهر امروز در آیین رونمایی از نسخه های عربی و انگلیسی خبرگزاری رسمی حوزه های علمیه «حوزه نیوز» که در سالروز میلاد امام جواد(ع) برگزار شد، اظهار داشت: امام جواد(ع) فرمودند: اعتقاد و توکل به خدا قیمت و بهای هر چیز گرانبهایی است.

وی ابراز داشت: این روایت امام جواد(ع) می تواند افق روشنی را برای خبرگزاری حوزه و هفته نامه افق حوزه ایجاد نماید.

مدیر حوزه های علمیه خاطرنشان ساخت: بسیاری از افراد آرزو دارند که به مکان های عالی صعود کنند؛ اما امام جواد(ع) می فرمایند، سرمایه برای رسیدن به قله های بلند، اعتماد و توکل به خدای متعال است.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: تردیدی ندارم که تمام سرمایه خبرگزاری حوزه اعتماد و توکل به خدای متعال بوده است؛ چراکه با مسئولان آن آشنا هستم.

امام جمعه قم بیان داشت: امروز تیزبینان در حوزه اخبار این خبرگزاری را مورد نقد و بررسی قرار می دهند و عبور به سلامت آن تا به امروز نشان از اعتماد و توکل به خدای متعال است.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: یادم نرفته، نشریه افق حوزه که در سراسر کشور توزیع شده و در محضر مراجع عظام تقلید قرار می گرفت، با اضطراب و استرس شروع شد؛ اما بحمدالله کارها به درستی به پیش رفت و انجام شد.

آیت الله حسینی بوشهری ابراز داشت: اینکه منبع 80 درصد از اخبار حوزوی کشور از خبرگزاری حوزه است، لطف الهی است.

وی خاطرنشان ساخت: رونمایی امروز شما از سایت عربی و انگلیسی بسیار مهم است و باید دقت دوستان چند برابر شود. ترجمه و تنظیم اخبار به صورت واژه واژه بسیار مهم است و باید با دقت نظر آن را انجام دهید.

امام جمعه قم با بیان این که جابجایی الفاظ در اخبار از اعتماد به خبرگزاری حوزه می کاهد؛ پس باید با تیزبینی آن را انجام دهید اظهار داشت: اصل سرعت، دقت و امانت داری باید سرلوحه کار شما در انتشار اخبار قرار بگیرد.

آیت الله حسینی بوشهری ابراز داشت: امروز با راه اندازی سایت عربی و انگلیسی خبرگزاری حوزه، نگاه ها به حوزه بیشتر خواهد شد؛ پس هنر شما این باید باشد که بهترین اخبار، پیام ها و سخن ها را در اختیار آنان قرار دهیم.

وی خاطرنشان ساخت: البته این کار شما بسیار سخت است؛ اما سختی ها می رود؛ ولی اجر، پاداش و لذت ها برای شما باقی خواهد ماند.

مدیر حوزه های علمیه گفت: ان شاءالله خیر و برکات سالروز میلاد حضرت امام جواد(ع) شامل حال ما شده و بتوانیم این خبرگزاری را به نحوی گسترش دهیم که پیام حوزه به گوش تمام مخاطبان جهانی ما برسد.
امام جمعه قم اظهار داشت: نباید فعالیت خبرگزاری حوزه به زبان های فارسی، عربی و انگلیسی بسنده شود؛ بلکه باید با فعالیت در زبان های گوناگون سخن خود را به جهانیان برسانیم.

گفتنی است: در پایان آیت الله حسینی بوشهری از نسخه  عربی و انگلیسی خبرگزاری رونمایی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha