جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام علی علیه السلام

حوزه/مسئول مدرسه علمیه آیت الله صالحی(ره) ساری با اشاره به این که سیره اهل بیت معصومین(ع) راهنمایی ارزنده برای حرکت در مسیر زندگی است، گفت: اگر از سیره امام علی(ع) فاصله بگیریم سختی ها و مشکلات بسیاری ایجاد خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید جلال صالحی، مسئول حوزه علمیه آیت الله صالحی(ره) ساری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، از مازندران ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد با سعادت امام علی(ع) با اشاره به این که امام علی(ع) مظهر کامل صفات خداوند منان است، بیان داشت: این امام بزرگوار در نظام هستی وصی بلافصل پیامبر گرامی اسلام بوده که همه اسما و صفات الهی در وجود ذی جود امام علی(ع) قرار دارد.

وی با تاکید بر این که امام علی(ع) مظهر تام و تمام حضرت بوده و معصوم است، خاطرنشان کرد: معصوم کسی است که در دوران حیات خود نیت گناه هم نکرده باشد و در راستای تقرب خداوند منان گام بر می دارد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که الگوگیری از سیره امام علی(ع) سبب تحقق مدینه فاضله می شود، گفت: کتاب نهج البلاغه این امام بزرگوار که در بردارنده خطبه و نکات برجسته از امام علی(ع) است می تواند راهشگای زندگی انسان باشد که باید در راستای بهره گیری از معارف آن کوشا باشیم.

مسئول مدرسه علمیه آیت الله صالحی(ره)  ساری با بیان این که انسان باید سیره اهل بیت معصومین(ع) چون امام علی(ع) را سرلوحه زندگی خود قرار دهد که اثرات بسیاری برای او در دارد، بیان داشت: حرکت در مسیر سیره نورانی این بزرگواران زندگی انسان انسان را در مسیر تعالی و تکامل قرار می دهد.

وی با اشاره به این که سیره اهل بیت معصومین(ع) راهنمایی ارزنده برای حرکت در مسیر زندگی است، ادامه داد: اگر از سیره امام علی(ع) فاصله بگیریم سختی ها و مشکلات بسیاری ایجاد خواهد شد.

حجت الاسلام صالحی با بیان این که ما شیعه بزرگانی هستیم که حتی نیت گناه هم در وجود آنان قرار ندارد، گفت: اگر در کنار اقیانوس کبیر بوده اما باز هم لب تشنه باشیم تقصیر خود ما بوده که باید به خودمان رجوع کنیم و ببینیم کجای کار ما اشکال دارد.

این استاد حوزه بهترين شيوه حكو مت داري در جامعه كه كاملاً منطبق بر موازين اسلامي بوده و در آن توجه ويژه اي به محرومان و مستضعفان شده است، متعلق به امام علي (ع) است، گفت: صفات امام علي(ع) آيینه تمام نماي اسلام است، به همين جهت حضرت علي(ع) سطح وسيعي از ملت ها را مجذوب شخصيت خود ساخته و اين امر به زمان محدودي اختصاص ندارد و درطول زمان گسترش يافته است.

وی ادامه داد: امام اول شيعيان در دوران امامتش بصيرت سياسي ويژه اي به مردم بخشيد و مسأله اهميت جايگاه امامت را با آگاهي و علم وافر در ميان عموم با زبان ها و بيان هاي مختلف تبيين کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha