شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصویر آرشیوی از علمای سودان

حوزه / چهارشنبه پیش رو، همایش بین المللی "تروریسم و افراطی‌گری " در خارطوم پایتخت سودان برگزار می شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، همایش بین المللی "تروریسم و افراطی‌گری فرقه ای" در خارطوم پایتخت سودان برگزار می شود.

این همایش توسط وزارت ارشاد و اوقاف سودان از روز چهارشنبه پیش رو و به مدت دو روز و با مشارکت وزرای اوقاف و علمای کشورهای مختلف برگزار می شود.

این همایش قرار است اسباب و ریشه تروریسم فرقه ای آفریقا و مفهوم تروریسم وافراطی گری در اسلام و غرب و افراطی گری بین دین و سیاست را مورد بررسی قرار دهد.

این همایش همچنین به نقش علما در تحقق امنیت اجتماعی در آفریقا و رهبران دینی در تقویت امنیت فکری این قاره می پردازد و ساز‌و‌کارهای جدیدی را برای مبارزه با تروریسم و افراطی‌گرای در این قاره سیاه و راهبرد تبلیغی و کاربردی را در این عرصه با هماهنگی موسسات دینی فعال آفریقا در این زمینه  پیشنهاد می دهد.

دکتر محمد مختار جمعه وزیر اوقاف و رئیس شورای عالی امور اسلامی مصر نیز برای حضور در این همایش رهسپار سودان شده اند.

خاطر نشان می شود اگرچه برگزاری این همایش، بیانگر موج ضد تروریسم در منطقه و جهان است و فی نفسه از آن استقبال می شود اما باتوجه به همکاری های جدید دولت سودان با عربستان سعودی ، به نظر می رسد که سودانی ها قبل از هر چیز باید به ریشه های اصلی تروریسم که از آستین سعودیها و با حمایت غربی ها بیرون آمده توجه کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha