پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله العظمی میلانی

حوزه/ عضو انجمن قلم حوزه علمیه قم از انتشار کتاب شناخت نامه مرحوم حضرت آیت الله میلانی به همت نشر مفاخر فرهنگی خراسان در آینده ای نزدیک خبر داد.

هادی ربانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: این کتاب چندی دیگر در همایش بزرگداشت آن مرجع فقید شیعه در شهر مشهد مقدس رونمایی می شود که در این کار  حجت الاسلام والمسلمین مهدی مهریزی نیز نقش ارزشمندی داشته است.

وی افزود: همچنین سال گذشته نیز کتاب شناسی توصیفی مرحوم آخوند خراسانی به تالیف بنده منتشر شد.

عضو هیئت علمی دارالحدیث همچنین با اشاره به در پیش بودن برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ابراز داشت: در سال های اخیر با توجه به این که دسترسی مردم به اینترنت آسان شده و این کار به خصوص با تلفن های همراه جدید امکان پذیر شده لذا بحث فروش الکترونیکی کتاب ها نیز جدی تر از قبل شده است.

وی اضافه کرد: از سویی شاهدیم که در همین مدت فروش کتاب های چاپی در کشور یک مقدار افت داشته چه آن که در زمان حاضر به راحتی افراد به نسخه دیجیتال کتاب ها دسترسی دارند ، منتهای مراتب این مساله باید به گونه ای باشد که حق مولف و نویسنده و ناشر توأمان حفظ شود.

رئیس مرکز بین المللی مخطوطات اسلامی وابسته به دارالحدیث با تاکید بر این که می بایست بسترهای مناسب برای ارایه الکترونیک کتاب ها مهیا شود، گفت: خود ناشران باید به سمتی بروند که این مهم صورت گیرد البته برخی مراکز مثل مرکز کامپیوتر اسلامی نور شرایط خوبی فراهم کرده که باید ناشران بزرگ نیز به این سمت و سو حرکت کنند.

وی همچنین یادآور شد: از دیگر سو لازم است که در این خصوص فرهنگ سازی شود تا مردم هم استفاده قانونی از این بستر و فضا را داشته باشند و حال آن که علیرغم آن که هزینه خرید الکترونیکی کتاب یک دهم قیمت چاپی آن است ، متاسفانه خیلی از کتاب ها به صورت غیرقانونی و بدون قانون کپی رایت منتشر می شود که باید جلوی آن را گرفت.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha