شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
زیارت اربعین

حوزه/ مسئول کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین با اشاره به این که قرآن محور اصلی فعالیت‌های فرهنگی در مراسم اربعین است، گفت: توسعه مفاهیم قرآنی، نیازمند تبیین و عمق‌بخشیدن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت‌ الاسلام حمید احمدی، مسئول کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین، امروز در نشست خبری راه اندازی شورای راهبردی فعالیت ‌های قرآنی اربعین، با بیان این که امسال با تشکیل کمیته های متعدد حضور فعالی در مراسم اربعین خواهیم داشت، تصریح کرد: مطابق مصوبه ستاد و بر اساس ابلاغیه دفتر مقام معظم رهبری، همه برنامه ریزی های فعالیت های قرآنی بر عهده بعثه است و انتظار می رود با کمک نهادهای مردمی اجرای برنامه های قرآنی را با سعه صدر بیشتری توسعه دهیم.

وی با تشریح فعالیت ‌های این ستاد در مراسم اربعین سال گذشته، افزود: سال گذشته صدها هزار بسته فرهنگی که مبتنی بر آموزه های قرآنی بود، در بین زائران اربعین امام حسین(علیه السلام) توزیع شد. همچنین اعزام 1500 روحانیِ مبلغ از مهمترین اقدامات ما در اجتماع بزرگ اربعین بود.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در شورای اربعین با اشاره به همکاری های سازنده طرف عراقی در اجرای برنامه های قرآنی، عنوان داشت: در عراق کمیته‌ای متشکل از مسئولان قرآنی این کشور و رایزن فرهنگی کشورمان، کار سازماندهی و رفع موانع در اجرای فعالیت های فرهنگی را بر عهده دارند، و تاکنون هیچ مشکلی در چگونگی اجرای این برنامه بین دو طرف وجود نداشته است.

وی با تاکید بر رفع اشکالات و نقص های اجرای طرح در مراسم اربعین، گفت: بعد از آسیب ‌شناسی فعالیت های انجام گرفته در اربعین، درباره برخی برنامه ها به این نتیجه رسیدیم که نتایج مطلوبی به دنبال ندارد و حتی ممکن است با سهل انگاری برخی عوامل، از هدف اصلی پیاده روی اربعین دور شویم. بنابراین، در مراسم امسال اربعین برای فعالیت‌های قرآنی، ضمن گسترش و تنوع بخشی برنامه ها، در صدد هستیم تمام همت و تلاش مان برای تحقق اهداف قرآنی باشد.

مسئول کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین با اشاره به اینکه قرآن محور اصلی فعالیت‌های فرهنگی در مراسم اربعین است، افزود: توسعه مفاهیم قرآنی نیازمند تبیین و عمق‌بخشیدن است و در همین راستا با همکاری سایر دستگاه‌های فرهنگی، می‌توانیم این هدف را محقق کنیم.

حجت الاسلام احمدی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری حوزه مبنی بر استفاده از ظرفیت های گروه های تبلیغی در راستای عمق بخشی به فعالیت های قرآنی در مراسم اربعین، اظهار داشت: سال گذشته از آیت الله حسینی بوشهری، مدیر حوزه های علمیه کشور درخواست داشتیم که گروه های تبلیغی طلاب نیز در کمیته های فرهنگی و قرآنی این شورا حضور فعال داشته باشند که با موافقت ایشان زمینه این همکاری ها فراهم شد و با همکاری مشترک سازمان تبلیغات و معاونت تبلیغ حوزه های علمیه گروه های تبلیغی با محوریت قرآن به مراسم اربعین اعزام شدند.

وی افزود: در کمیته قرآنی نیز پیش بینی کرده ایم که یک نفر به نمایندگی از حوزه علمیه در جلسات شورای مرکزی حضور داشته باشد، تا از اساتید و سرمایه های خوبی که در حوزه های علمیه وجود دارد، استفاده شود.

حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه حضور اساتید و طلاب مبلغ موجب آرامش خاطر ما در مراسم اربعین می باشند، گفت: این حضور به مسئولین کمیته، اطمینان می دهد که اجرای برنامه ریزی های صورت گرفته به درستی انجام خواهد شد. و بر این اساس تمایل داریم با پشتیبانی نهادهای مردمی، از ظرفیت گروه های تبلیغی طلاب جوان، در فعالیت های قرآنی مراسم اربعین که بصورت سخنرانی، تفسیر، برگزاری مسابقات و... برگزار خواهد شد، بهره مند شویم.

وی با تاکید بر توجه جدی به خواست نظام و مقام معظم رهبری از اجرای فعالیت های قرآنی در اربعین، خاطرنشان کرد: از تمامی گروه های تبلیغی درخواست می کنم، حتما طبق برنامه های ساماندهی شده در مراسم اربعین فعالیت کنند و به شرایط فرهنگی و سیاسی کشور عراق نیز توجه داشته باشند.  42/313

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha