پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 379005
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷
مدرسه قرآنی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه قرآنی مریانج گفت: از آنجا که این حوزه، مدرسه قرآنی است، در کنار دروس متداول حوزه، جلسات قرآنی نظیر حفظ ترتیبی قرآن، تفسیر مختصر، ادبیات قرآنی، تجوید و روان خوانی برگزار می شود.

حجت الاسلام منصوری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان درباه عملکرد مدرسه علمیه امام حسین(ع) مریانج گفت: در حال حاضر تعداد طلاب در این حوزه 52 نفر است که در سطح مقدماتی و پایه اول، دوم و سوم مشغول به تحصیل هستند.

وی درباره فعالیت های آموزشی این حوزه گفت: با توجه به این که حوزه امام حسین (ع) مدرسه قرآنی است، در کنار دروس متداول حوزه برنامه های آموزشی دیگری نظیر حفظ ترتیبی قرآن، تفسیر مختصر و بررسی لغات و ادبیات قرآنی برگزار می شود.

مدیر مدرسه قرآنی مریانج افزود: تابستان سال گذشته برای طلاب ورودی جدید برنامه آموزش و حفظ یک و نیم تا دو جزء قرآن کریم به صورت روزی یک جلسه برای طلبه های علاقه مند برگزار گردید.

وی به فعالیت های تابستانی این حوزه اشاره کرد و گفت: برنامه ای برای تابستان آینده در نظر گرفته شده است که با همکاری دفتر عترت و قرآن قم، اردویی به مقصد سرعین اردبیل برگزار می شود و در آن تجوید، روخوانی، روان خوانی و تفسیر قرآن کریم آموزش داده می شود.

حجت الاسلام منصوری درباره برنامه ها و فعالیت های ماه مبارک رمضان گفت: سال گذشته در ماه رمضان مراسم مناجات شب و سحر با حضور طلاب برگزار می شد و امسال هم همین برنامه اجرا می گردد.

 مدیر مدرسه قرآنی مریانج ادامه داد: در تابستان آینده افزون بر برگزاری مراسم مناجات از چند استاد اخلاق برای برگزاری جلسات اخلاق و یکی از اساتید موفق همین حوزه برای برگزاری جلسات مشاوره تحصیلی دعوت شده است.

 

وی در زمینه فعالیت های پژوهشی ابراز داشت: با توجه به این که طلاب در این حوزه در سطح مقدماتی تحیصل می کنند، فعالیت های پژوهشی آن ها نسبت به سطوح بالاتر کمتر است.

مدیر مدرسه حوزه امام حسین (ع) مریانج ادامه داد: اما اساتید برای آشنایی آن ها موضوعاتی در زمینه ادبیات عرب و صرف و نحو برای تحقیق به طلاب معرفی و جلساتی برگزار می کنند و در سال دو نوبت آزمون شفاهی از طلاب به عمل می آورند.

حجت الاسلام منصوری در پایان گفت: برنامه دیگری نیز در این حوزه با عنوان تدریس طلاب اجرا می شود که طلاب ممتاز و طلاب پایه های بالاتر جلسات حل تمرین، تجزیه و ترکیب و ادبیات عرب برای سایر طلاب و طلاب پایه های پایین تر برگزار می کنند.

مدیر مدرسه قرآنی مریانج در پایان افزود: هدف از اجرای طرح تدریس طلاب تقویت و ارتقاء سطح علمی طلاب و استاد پروری است که با اجرای این طرح طلاب در زمینه تدریس تجربه کسب می کنند. لازم به ذکر است این طرح در گذشته نیز در حوزه ها اجرا می شد که طرح بسیار مفیدی است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha