جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام واعظ موسوی

حوزه/ رئیس انجمن تبلیغ و ارتباطات حوزه علمیه قم خواستار تلاش جدی رسانه ها به منظور حساس کردن مردم و مسئولان نسبت به خطر کاهش جمعیت شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد واعظ موسوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به این که لزوم رشد جمعیت بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری و علما و بزرگان، مساله ای نیست که بشود نسبت به آن بی توجهی یا کم توجهی نمود، ابراز داشت: بی شک برای جلوگیری از دچارشدن کشور و نظام شیعی ما به آفات و آسیب های کاهش جمعیت، باید فکر و برنامه اساسی برای این مساله داشت.

وی افزود: لازمه این امر نیز آن است که رسانه ها و دست اندرکاران فضای مجازی هم مردم و هم مسئولان را نسبت به این موضوع حساس و آگاه کنند چه آن که حقیقتاً زنگ خطر در این خصوص مدت هاست که به صدا در آمده است.

این استاد حوزه، همچنین با تاکید بر این که در حال حاضر به طور نسبی بسترها و زیر ساخت های لازم در کشور برای رشد جمعیت مناسب و مطلوب است، گفت: کاهش جمعیت و خطر پیری آن در بلند مدت رشد و توسعه کشور را با مشکل جدی مواجه خواهد ساخت ولذا ما برای پویایی و رشد و بالندگی جامعه اسلامی خود نیاز به رشد جمعیت داریم.

وی تاکید کرد: آنچه مهم است این که هشدارها و نگرانی های مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید در این خصوص از سوی هم مردم و هم مسئولان می بایست کاملاً جدی گرفته شود تا به یاری خدا بدین وسیله زمینه حفظ کیان خانواده و بستر رشد و تعالی جامعه فراهم شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha