یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین ملک افضلی

حوزه/ رئیس مؤسسه فرهنگ و آموزش اسلامی الحکمه از برگزاری نشست علمي اسلام و مسيحيت با محوريت صلح و عدالت جهاني خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمين ملك‌ افضلي، پیش از ظهر  امروز در نشستی با اصحاب رسانه، منطق و عقلانيت را محور مشترك همه اديان الهي عنوان کرد و اظهار داشت: نشست علمي «اسلام و مسيحيت با محوريت صلح و عدالت جهاني» با رویکرد توجه به هدف والاي همه اديان الهي که همان سعادتمندي بشر در دنيا و آخر ت است، برنامه‌ريزي شده و اجرا می شود.

رئیس مؤسسه فرهنگ و آموزش اسلامی الحکمة توسعه گفتمان ديني و مذهبي با دستيابي به نقاط مشترك بين‌الادياني به منظور رسيدن به اهداف مشترك كه همان صلح و سعادتمندي بشري است را از دیگر هدف گذاری های این نشست عنوان کرد و ابراز داشت: زدودن شبهات پيرامون عقايد مسلمانان از طريق گفت‌وگوي بين اديانی از دیگر اهداف این مراسم به شمار می رود.

 وی معرفي اسلام و بيان عقلانيت و منطق ديني معارف ناب اسلامی را از دیگر اهداف این گفتمان برشمرد و اذعان داشت: در این نشست علمی، ضمن توجه بر مقابله با جريان اسلام‌ هراسي اوج گرفته در غرب، ترويج سنت شريف نبوي(صلی الله علیه و آله) و ائمه معصومین(علیهم السلام)، گفت‌وگو با پيروان و نمايندگان اديان را سرلوحه فعالیت خویش قرار داده ایم.

رئیس موسسه فرهنگ و آموزش اسلامی الحکمة با اشاره به این که این نشست، سومين نشست تخصصي در زمينه مباحث بين‌الادياني است، خاطرنشان کرد: دو نشست قبلی در شهر مقدس قم و دیگری در روماني برگزار شده است.

 وی ضمن اشاره به تأثیرگذاری نشست­ های بین الادیانی با بیان این که بيش از آن كه ما دنبال برگزاري نشست‌ها باشيم، متوليان كليساي ارتدوكس پيگير برگزاري این سلسله نشست ها بودند، ابراز داشت: طبق گزارش‌هاي ارسالي پس از نشست دوم در روماني، مباحث نشست‌ها بسيار مورد استقبال اساتيد دانشگاه‌هاي بخارست و اسقف‌هاي كليساهاي روماني قرار گرفت و همچنان پيگير سلسله‌وار نشست‌ها هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمين ملك‌افضلي تاكيد كرد: تأثيرگذاري اين نشست‌ها به اندازه‌اي بوده كه عليرغم تلاش براي غيرسياسي و غيردولتي شدن اين نشست‌ها، مورد استقبال سفارت ايران در روماني و وزارت خارجه جمهوري اسلامي ايران قرار گرفته و پيگير برگزاري مطلوب‌تر نشست‌ها شدند.

رئیس موسسه فرهنگ و آموزش اسلامی الحکمة به اهميت اين نشست از دیدگاه كليساي بخارست اشاره نمود و اذعان داشت: اين اهميت به قدري بود كه در تركيب هيئت آينده، رئيس‌جمهور اسبق روماني به همراه دو اسقف اعظم كشور اين كشور حاضر خواهند بود.

وی در ادامه ضمن ارائه گزارشی از فعاليت های موسسه فرهنگ و آموزش اسلامی الحکمة در برگزاری گفت‌وگوي بين اديانی اظهار داشت: نشست ها و گفتمان‌هاي فراوانی در موسسه الحكمه برگزار شده است که نشست مذکور، تنها يكي از اين سلسله نشست ها می باشد.

 سخنران این نشست خبری با بیان این که منطق اسلام ناب محمدی(صلی الله علیه و آله و سلم) جذب نخبگان اديان در جامعه‌المصطفي را به ارمغان داشته است، اظهار داشت: عقلانيت، اخلاق گفت‌وگو و نورانيت منبعث از انديشه اهل‌بيت(علیهم السلام) مسئله ای است كه جويندگان حقيقت را به اين مركز بین المللی رهنمون ساخته است.

وی با اشاره به این که اساتيد اين موسسه، عالم، زبان‌دان،‌جهان‌ديده و باتجربه هستند، خاطرنشان کرد: تواضع، تعهد به اندیشه امام و رهبري و متخلق بودن از دیگر ویژگی های اساتید موسسه فرهنگ و آموزش اسلامی الحکمة به شمار می رود.ويژگي های برجسته اساتيد، خود جاذبه بسيار قوي را در تعامل با مجامع بين‌المللي ايجاد نموده است.

رئیس موسسه فرهنگ و آموزش اسلامی الحکمة به ارتباطات وسیع موسسه فرهنگ و آموزش اسلامی الحکمة با مراكز و موسسات بین المللی اشاره نمود و اذعان داشت: نگارش تفاهم‌نامه‌هاي همکاری میان مراکز  و موسسات و اجرا سازی آن ها، ثمرات فراوتی را در فعالیت های بین المللی به همراه داشته است.

حجت‌الاسلام والمسلمين ملك‌افضلي در پایان کمیته های چندگانه نشست علمي اسلام و مسيحيت با محوريت صلح و عدالت جهاني را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: ديدار با حضرت آيت‌الله جوادي‌آملي، جلسه با رئیس جامعه المصطفی، سفر به تهران، اصفهان و پیگیری برنامه‌هاي ويژه در قم از مهمترین برنامه های سفری مدعوین این نشست به شمار می رود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha