پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله یزدی

حوزه/ رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: یکی از رسالت های مهم و کلیدی سپاه پاسداران ، تلاش در زمینه حفظ حاکمیت اسلامی در امر اداره حکومت در جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله محمد یزدی، پیش از ظهر امروز طی سخنانی در همایش تبیین شاخصه های خط امام خمینی(ره) که در حسینیه ستاد سپاه علی بی ابیطالب(ع) استان قم برگزار شد، با تاکید بر این که یکی از وظایف اصلی پاسداران انقلاب اسلامی تلاش در حفظ حاکمیت اسلام در امر اداره حکومت است، ابراز داشت: حضرت امام (ره) با نهضت الهی خود ، حقیقت اسلام را به مردم نشان داده و حاکمیت دینی را در این کشور برقرار ساختند  و امروز این امانت بزرگ که حاصل خون صدها هزار شهید و ایثارگری جانبازان عزیز است در دست من و شماست که باید به خوبی پاسدار آن باشیم.

وی همچنین افزود: آنچه مسلم است این که در حکومت اسلامی کلیه بخش ها اعم از دستگاه قانون گذاری و قضایی تا قوه مجریه و قوه مقننه وظیفه دارند براساس ارزش های اسلامی عمل کرده و مقدمات زندگی مردم بر مبنای فرهنگ دینی را فراهم سازند.

عضو فقهای شورای نگهبان با تاکید بر این که تقویت آمادگی در مسیر حفظ انقلاب و آرمان های انقلابی از جمله رسالت های مهم و خطیر نهاد انقلابی سپاه پاسداران است، خاطرنشان کرد: ما اگر می گوییم که انقلاب اسلامی باید حفظ شود منظور و مرادمان این است که حاکمیت اسلام در نظام سیاسی باقی بماند و این موضوع با حفظ هوشیاری در برابر توطئه های دشمن و اعتماد نداشتن به آن ها امکان پذیر خواهد بود.

وی با اشاره به توطئه های گوناگون دشمنان برای ضربه زدن به اساس انقلاب اسلامی گفت:بی شک ترسیم نقشه راه مقابله با توطئه های دشمنان، نیازمند توجه به شرایط داخلی کشور و وضعیت جاری کشورهای منطقه و جهان اسلام در کنار نگاه به تحرک های سیاسی و نظامی دشمنان است.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاکیدات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم انقلابی ماندن حوزه های علمیه اظهار داشت: در حوزه و اساتید نباید تنها به مسائل علمی بپردازند و نسبت به شرایط کشور و مسایل بین الملل بی تفاوت باشند، چرا که در این صورت حوزه به همان صورت و شرایط قبل از انقلاب بازمی گردد.

آیت الله یزدی با اشاره به این که آمریکا و مستکبران از طریق حکومت های فاسد به نام اسلام تیشه به ریشه اسلام می زنند، افزود: بی تردید اگر ما کوتاهی کنیم و نسبت به تحولات جهان اسلام غافل شویم ، در این صورت زمینه مسلط شدن دشمنان اسلام نسبت به اوضاع و احوال مسلمین فراهم می شود، کما این که امروز شاهد هستیم رژیم آل سعود به اسم اسلام و خادم حرمین شریفین چه ظلم و جنایت هایی علمیه مسلمانان و به ویژه شیعیان انجام می دهد و با این حال مورد حمایت نظام استکباری جهان است.

وی با بیان این که امروزه نظام جمهوری اسلامی ایران مایه اُمید مستضعفان جهان است، گفت: ما نباید بگذاریم که خدای ناکرده جمهوری اسلامی که پس از مدت ها به دست مردم ایران رسیده  از حاکمیت اسلام خارج شود؛ لذا همه باید پاسدار ارزش ها و اصول دینی و انقلابی آن باشیم.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت نقش سپاه پاسداران در دفاع و حراست از انقلاب اسلامی افزود: بی شک محافظان انقلاب اسلامی نخست باید مبانی و ارزش های اصلی این نهضت و انقلاب را بشناسند و سپس برای ترویج آن در میان افراد جامعه تلاش کنند.

رئیس سابق مجلس خبرگان رهبری همچنین با تاکید بر این که می بایست رعایت اخلاق و آداب اسلامی در گفتار و رفتار سرلوحه  گفتار و کردار همه مسئولان و به خصوص پاسداران انقلاب اسلامی قرار گیرد، گفت: در این مسیر مجموعه ارزش های دینی از توحید و معاد تا رعایت حق مردم و توجه نداشتن به مادیات، باید مورد توجه گیرند.

وی با اشاره به این که عملکرد سپاه پاسداران باید معرفی کننده حقیقت اسلام باشد ، افزود: رفتار و گفتار افراد شاخص در جامعه باید به گونه ای باشد که سایر مردم از آن ها الگو بگیرند.

آیت الله یزدی همچنین در قسمت دیگری از سخنان خود با بیان این که انقلابی بودن به معنای حساسیت داشتن بر روی ارزش هاست، خاطرنشان کرد: نباید در شهرهای جامعه اسلامی به خصوص شهر مقدس قم نسبت به مساله حجاب کم توجهی شود.

وی افزود: آنچه واضح است این که دشمنان و مستکبران در کمین نشسته اند تا به اسلام ضربه بزنند بنابراین نباید اجازه داد در اماکن مقدس و در خانه ها، مجالسی برگزار شود که به عقاید سایر مسلمانان توهین شود و جان عده ای در اثر ایجاد اختلافات مذهبی به خطر بیفتد.

وی همچنین گفت: در جریان پاسداری از حکومت اسلامی باید نسبت به عملکرد مسئولان از رده های بالا تا به پایین در بخش های مختلف حساس بود و اگر تخلفی مشاهده شد با رعایت ضوابط نسبت به آن تذکر داد و در مقابل بی قانونی ها و تخلفات ایستاد.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: حفظ آمادگی های دفاعی و رزمی تنها به دوران جنگ محدود نمی شود، بلکه در تمام زمان ها باید چنان آماده بود که دشمنان جرات تعرض به نظام اسلامی را به ذهن خود راه ندهند.

وی افزود: مسئولان و پاسداران ما با عمل به آداب اسلامی باید در لحظه آماده مقابله با توطئه های دشمنان باشند مانند جریانی که در دستگیری رئیس اشرار منطقه جنوب شرق کشور پیش آمد و هماهنگی مسئولان نظام و فرماندهان ارشد نظامی باعث شد در کمتر از هشت ثانیه هواپیمای حامل این فرد در ایران متوقف و وی دستگیر شود.

عضو فقهای شورای نگهبان با تاکید بر این که نظام جمهوری اسلامی ایران به دلیل حاکمیت اسلام به نظامی مقدس تبدیل شده و به همین خاطر لازم است از آن در برابر توطئه های دشمنان حفاظت کرد، گفت: انقلاب اسلامی مانند سایر انقلاب های دنیا تنها به معنای تغییر از یک رژیم فاسد به یک نظام اسلامی نبود بلکه در جریان برقراری آن حاکمیت اسلام به میدان آمد و همین مطلب نشان دهنده ضرورت زنده ماندن انقلاب است.

وی همچنین با اشاره به بیانات روز گذشته رهبر معظم انقلاب در خصوص شخصیت امام خمینی(ره) و انقلابی گری ایشان بیان داشت: این شخصیت بزرگ تاریخ در کنار ایمان به خداوند و تعبد، الگوی انقلابی بودن است و به همین خاطر خداوند به دست ایشان با همراهی مردم، اسلام را در عرصه اجتماعی زنده کرد و پس از قرن ها حکومتی دینی بر سرکار آمد.

آیت الله یزدی با اشاره به این که در زمان غیبت فقیهان وظیفه راهنمایی مردم را به عهده دارند، افزود: در جریان انقلاب اسلامی با توفیق الهی و همراهی مردم، امام خمینی(ره) توانست خواست اهل بیت(ع) مبنی بر تشکیل حکومت اسلامی را محقق کند و در همین راستا وظیفه حفاظت و پاسداری از چنین نظامی بسیار سنگین و خطیر است و به هیچ وجه نباید از این مهم غفلت کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha